رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جمع اساتید دانشکده طب سنتی تاکید کرد:

لزوم همکاری اساتید طب سنتی و طب مدرن در حوزه سلامت

تبریز (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت همکاری اساتید طب سنتی و طب نوین نتایج شگرفی در حوزه بهداشت و درمان خواهد داشت و همکاری این دو حوزه ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم همکاری اساتید طب سنتی و طب مدرن در حوزه سلامت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز،بهمن نقی پور به همراه معاون آموزش دانشگاه، در ادامه جلسات با اساتید هیئت علمی دانشگاه ها و دانشکده ها و گروه های پزشکی و پیراپزشکی، در دیدار با رئیس دانشکده طب سنتی و اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشکده گفت:
طب سنتی به کمک اساتید توانمند این حوزه، مرحله احیا را پشت سر گذاشته و در مرحله تثبیت و بازتوانی است که این مراحل نیز به کمک و همراهی اساتید دانشکده و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تبریز با موفقیت طی خواهد شد.
وی در این جلسه گفت: در مسیر پیشرفت های علمی و رفع موانع، جایگاه فعلی دانشکده طب سنتی می بایست با همکاری و تلاش مضاعف اساتید و امید آفرینی بین تمام اعضا و دانشجویان، ارتقا یابد و عملکرد محور باشد تا توان مسیرگشایی بین مشکلات مطرح شده افزایش یابد.

وی افزود: همکاری اساتید طب سنتی و اساتید طب نوین نتایج بسیار مطلوبی را به ارمغان خواهد آورد به طور مثال اجرای پروژه های تحقیقاتی و مقالات مشترک بین دو حوزه، چاپ مقالات طب سنتی در مجله طب اورژانس معاونت آموزش می‌تواند به تبیین و شکوفایی طب سنتی در سطح کشور منجر شود.

وی همچنین تاکید کرد: در حوزه ساختاری و جذب هیئت علمی دانشکده فعالیت های خوبی با هماهنگی معاونت آموزش صورت گرفته و امید می رود این روند با کمک رئیس دانشکده و اساتید دانشکده طب سنتی با سرعت و قدرت بیشتری ادامه یابد به طور مثال در فاز اجرایی پروژه های در دست اقدام امید داریم تا سال آینده سلامتکده طب سنتی راه اندازی شود.

در ادامه بناگزار رئیس دانشکده طب سنتی گفت:
دانشکده طب سنتی که از سال 1391 با سه گروه تخصصی تشکیل شده است در چند سال اخیر فعالیت های منسجمی را آغاز کرده است که در حال حاضر هفت نفر عضو هیئت علمی و دو نفر داروساز طب سنتی در حال خدمت در این مجموعه هستند و اکنون در حوزه های تخصصی ، به اساتید متخصص و فضای فیزیکی بیشتری نیازمندیم.

وی گفت: اغلب پایان نامه ها با گروه های بالینی صورت گرفته است و امروز در بحث آموزش تکمیلی اقدامات فوری لازم است چرا که ماحصل آن به صورت بارز در حوزه درمان نمود پیدا می کند و روند این فعالیت ها و نتایج آن نوید آینده روشنی را می دهد.

ادامه جلسه با بیان موضوعات و مسائل مختلف از سوی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشکده طب سنتی پیگیری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار