مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران اعلام کرد:

تولید ۳۴ هزارتن کاغذ چاپ و تحریر در ۹ ماهه امسال

تهران (پانا) - مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران، گفت در ۹ ماهه امسال ۳۴ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در صنایع چوب و کاغذ مازندران تولید شد؛ از این میزان ۲۳ هزارتن برای استفاده کتب درسی به آموزش و پرورش تحویل شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۴۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید ۳۴ هزارتن کاغذ چاپ و تحریر در ۹ ماهه امسال

امید نیک‌نژاد با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۳۴ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در صنایع چوب و کاغذ مازندران تولید شد؛ اظهار کرد: از این میزان ۲۳ هزارتن به آموزش و پرورش تحویل شده است.

وی با بیان اینکه ۱۶۰۰ تن از کاغذ تولید شده نیز تاکنون به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای توزیع به ناشران تحویل شده است، گفت: در ۱۰سال اخیر این میزان تولید کاغذ تحریر در کارخانه مازندران بی‌سابقه بوده است.

نیک‌نژاد افزود: به‌رغم همه ناملایمات، نبود همکاری و گاهی موانع ایجادی برخی دستگاه‌های اجرایی؛ ما به عهدی که با مردم، دولت سیزدهم و اصحاب فرهنگ بسته‌ایم پایبند بوده و با همه توان این بنای گذاشته شده تولید کاغذ داخلی را به سرانجام می‌رسانیم.

وی با اشاره به اینکه پس از اورهال و تعمیرات چند روزه پیش‌بینی شده فصلی و ذخیره مناسب چوب از ۱۵ دی ماه تا پایان سال بیش از ۱۰ هزارتن کاغذ سفید دیگر نیز در این مجموعه تولید می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیش از۴۰ هزارتن کاغذ تحریر امسال در کارخانه‌ کاغذ مازندران با کیفیت مناسب تولید می‌شود.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی مناسب ۱۲هزارمتر مکعب چوب روسی از هفته جاری به تدریج وارد یارد کارخانه می‌شود که این رقم تا پایان سال با عقد قرارداد جدید به ۲۴ هزار متر مکعب خواهد رسید.

این مسئول افزود: در صورت تزریق نقدینگی، تأمین چوب مورد نیاز از درختان شکسته افتاده جنگل‌های شمال و مناسب سازی قیمت کاغذ خریداری شده سال آینده، همه نیاز آموزش و پرورش و بخش زیادی از نیاز ناشران کشور در کارخانه کاغذ مازندران تولید خواهد شد.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز خرید کاغذ کتب درسی ازسوی سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش برای پرداخت آن به این کارخانه شد.

نیک‌نژاد ضمن قدردانی از شورای پول و اعتبار، افزود: چند روز آینده خبری خوش از حمایت ویژه دولت از این صنعت ملی و کالای استراتژیک که با عنایت ویژه رئیس جمهوری، دستور معاون اول، پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بانک ملی انجام شده، به مردم مازندران و کشور اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه با حمایت‌های دولت سیزدهم بخش مهمی از مشکلات موجود در این واحد تولید کاغذ تحریر مرتفع خواهد شد، گفت: کارخانه چوب و کاغذ مازندران پس از سال‌ها وقفه در یک‌سال گذشته و پس از تغییر مدیریت به مزیت اصلی خود که تولید کاغذ تحریر مورد نیاز کشور است بازگشت و همچنین بیش از ۳۸هزارتن کاغذ تحریر مورد نیاز آموزش و پرورش، کتب کمک آموزشی، ناشران کشور و غیره را تامین کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار