وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا

دانش مهارتی، پژوهشی و شناختی دانش‌آموزان باید ارتقا یابد

ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان هنرستانی، ۷۰ هزار نفر افزایش یافت

سمنان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر ارتقای دانش مهارتی، پژوهشی و شناختی دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش مهارتی، پژوهشی و شناختی دانش‌آموزان باید ارتقا یابد

یوسف نوری در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان، در گفت و گو با پانا افزود: موضوع تعطیل کردن مدارس به علت آلودگی هوا و شرایط بارندگی در جلسه هیات دولت هم مطرح شده و از رئیس جمهور خواسته ایم تا آنجا که امکان دارد، مدارس به این دلایل تعطیل نشود.

وی با بیان اینکه تجربه دوران کرونا نشان داد تعطیل شدن مدارس در روند آموزش دانش آموزان آسیب زاست، تاکید کرد: نباید بخاطر باریدن ۵ سانتیمتر برف، آموزش حضوری که موثرترین نوع آموزش است، تعطیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با درخواست از مجموعه و دستگاه‌های مسئول هوای پاک درباره اندیشیدن تمهیداتی برای کاهش آلودگی هوا گفت: دانش آموزان هم باید مسائل و موارد بهداشتی حضور در مدارس حتی در چنین شرایط هوایی را مراعات کنند تا آموزش حضوری تعطیل نشود.

دانش مهارتی، پژوهشی و شناختی دانش آموزان باید ارتقا یابد

نوری با عنوان این مطلب که معلمان جهت ارتقاء دانش مهارتی، پژوهشی و شناختی دانش آموزان برنامه ریزی کنند، با تبیین رویکرد ارتقاء مهارت محوری از پایه ابتدایی تاکید کرد: فضای آموزشی پس از دوران کرونا باید با بهره گیری از توان معلمان به سوی ارتقاء دانش مهارتی، پژوهشی و شناختی سوق پیدا کند.

وی همچنین با بیان اینکه امسال ۷۰ هزار دانش آموز هنرستانی به ظرفیت پذیرش آموزش و پرورش افزوده شده است، تصریح کرد: این ارتقاء گرایش مهارتی زمینه ساز اشتغال پایدار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار