استاندار سمنان:

استان سمنان، گنجینه فرهنگ ایثار و شهادت است

سمنان (پانا) - استاندار سمنان گفت به برکت حضور شهدای والامقامی که همچون ستاره‌های درخشان می‌درخشند، استان سمنان گنجینه‌ای کامل از فرهنگ‌ ایثار و شهادت است.

کد مطلب: ۱۳۳۴۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
استان سمنان، گنجینه فرهنگ ایثار و شهادت است

سید محمدرضا هاشمی، روز دوشنبه در دومین کنگره ملی ۱۷۹ شهید نهضت سوادآموزی در سالن اجتماعات پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان، با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷۹ شهید والامقام نهضت سواد آموزی کشور و استان سمنان، گفت: امروز‌ رمز‌ موفقیت ما این‌است‌ که‌ بتوانیم در مسیر شهدا، آرمان های امام راحل و مکتب شهید سلیمانی گام برداریم.

وی با بیان اینکه قدم‌ برداشتن در‌ مکتب شهید سلیمانی، بهترین راهکار موفقیت در امر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش و مقابله با آسیب های اجتماعی است، افزود: خوشبختانه با حضور نیروها و فرهنگیان متدین و ولایتمدار، دغدغه ای در حوزه آموزش و پرورش استان نداریم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه میانگین‌ نرخ باسوادی در استان ۹۸.۲ درصد است که از میانگین‌ کشوری بالاتر بوده و در تمامی زمینه ها پیشگام است، تصریح کرد: استان سمنان در عرصه های مختلف همچون‌ جبهه های جنگ‌ تحمیلی، دانشگاهی، فرهنگی، آموزش و پرورش، ایثار و شهادت پیشرو و پیشگام است.

هاشمی با عنوان این مطلب که فروردین و اردیبهشت، استان سمنان، میزبان دومین کنگره گرامیداشت سه هزار شهید استان است، گفت: با بصیرت خانواده‌ها و توجه آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در استان سمنان طی اتفاقات اخیر دغدغه‌ای وجود نداشت.

وی ادامه داد: یکی از روستاهای استان سمنان بیشترین شهید در کشور را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است و مردم استان تا آخرین نفس پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

قابل ذکر است؛ تمبر کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی در استان سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان رونمایی شد.

گفتنی است؛ وزیر آموزش و پرورش به منظور شرکت در کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی در استان به سمنان سفر کرد و دیدار با فرهنگیان و شرکت در شورای آموزش و پرورش استان از جمله برنامه‌های نوری در سفر به استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار