معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه:

مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد

مراغه (پانا) - رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان مراغه معتقد است مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد

داود اسدیان شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان گفت: آمورش و پرورش مهم و محل سرمایه‌گذاری بوده و مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با تاکید بر جبران خلأها و تدوین برنامه پساکرونا افزود: انگیزه یادگیری دانش آموزان کم شده است و این از آثار آسیب‌های اجتماعی در عصر کنونی است.

اسدیان ضرورت اهتمام به تقویت و توجه کافی مقطع ابتدایی را یادآور شد و گفت: دانش‌آموز امانت الهی است و ما نیز طبق وظیفه و رسالتمان بایستی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بایستیم و در راستای تربیت صحیح آنان تلاش روزافزون و مضاعف داشته باشیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان مراغه ادامه داد: برگزاری نشست‌های آسیب‌شناسی با حضور متخصصان امر، دانش‌آموزان و اولیا ضروری است تا بستر تحقق اهداف عالیه تعلیم و تربیت فراهم شود.

وی در پایان برای تملمی فرهنگیان فرهیخته و نهادهایی که تعامل مناسبی با آموزش و پرورش دارند، آرزوی توفیق کرد.

مدارس شبانه روزی در راستای برقراری عدالت آموزشی هستند

حسین اکبریان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد اظهار کرد: ضمن تامین ۲۸ بخاری‌برقی تابشی جهت رفع مشکل گرمایشی مدارس کانکسی، در تلاش برای تامین سوخت دوم(جایگزین) برای مدارس نیز هستیم تا خللی در فرایند آموزش ایجاد نشود.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه تصریح کرد: مدارس شبانه روزی که با هدف اجرای عدالت آموزشی، افزایش پوشش و هدایت تحصیلی احداث شده اند و با توجه به کمبود اعتبارات با مشکلات متعددی هم روبرو هستند و ما نیز برای رفع مشکل ترک تحصیل درصدد تقویت این مدارس هستیم.

اکبریان همچنین خاطرنشان کرد: فعالیت پیش دبستانی ها در روستاها را تسهیل کرده و برای برگزاری کلاس‌های تقویتی در صورت لزوم نیز در محیط مدارس شرایط مناسب را برای دانش‌آموزان و همکارانمان فراهم می کنیم.

اهتمام مدیریت شهری برای اجرای طرح اوحدیه

شهردار مراغه نیز در این جلسه گفت: طرح اوحدیه به منظور احیای‌ مقبره اوحدی در راستای مصوبه شورای فرهنگ عمومی و توسط مدیریت شهری و با مشارکت آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه اجرا می شود.

محمد مقتومی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احیای آثار تاریخی در مراغه از اجمله اهداف این طرح است که ملاحظات نهادها و ارگان ها نیز به نحو مقتضی دیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار