نماینده مجلس خبرگان رهبری:

پیروی از سیره حضرت زهرا(س) موجب رستگاری دنیوی و اخروی است

مراغه (پانا) - جشن تکلیف دانش‌آموزان نومکلف دختر پایه سوم ابتدایی به صورت نمادین صبح روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ در حسینیه بیت الرقیه (س) مراغه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
پیروی از سیره حضرت زهرا(س) موجب رستگاری دنیوی و اخروی است

آیت الله محمدتقی پورمحمدی با ابراز خرسندی از توفیق حضور در محفل نورانی و معنوی دختران عزیز نومکلف گفت: ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و مادر و ولادت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی و این جشن عزیز را بر شما عزیزانم تبریک می گویم.

نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: تلاوت قرآن کریم، نظر کردن به جمال مبارک پیغمبر (والدین) و انفاق در راه خدا، سه چیز محبوب و دوست داشتنی برای حضرت فاطمه زهرا (س) است که شما نور چشمان را بدان سفارش می کنم.

امام جمعه شهرستان مراغه همچنین اظهار داشت: همواره سعی کنید و همت بگمارید در تمامی زمینه های زندگی دنیوی و اخروی، دنباله رو و پیرو حضرت زهرا (س) باشید تا رستگار و سعادتمند شوید.

حسین اکبریان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمة الزهرا(س) در این آیین عبادی و معنوی گفت: خداوند مهربان با جلال و عظمت وصف نشدنی امروز با شما فرستگان عزیز و دوست داشتنی پیمان دوستی و عمل می بندد تا با نمازخواندن و نیایش و عبادت، گرد و غبار را از روح برگیرد و پاکیزگی را به بندگانش هدیه بدهد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه خطاب به دانش آموزان نیز عنوان کرد: نماز کلید بهشت و مایه آسایش و تعالی است و نماز همان یاد کردن خداست تا مشمول رحمت بیکران خدای مهربان شویم.

حجت الاسلام والمسلمین علی امیری معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اجرای برنامه ای جذاب برای دانش آموزان، به آموزش نماز، وضو، احکام محرم و نامحرم، اصول و فروع دین و ... پرداخت و مسابقه ای نیز در این خصوص اجرا نمود.

شایان ذکر است دانش آموزان نو مکلف در پایان این جشن، نماز ظهر و عصر را به امامت آیت الله پورمحمدی نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در حسینیه بیت الرقیه (س) اقامه کردند.

این مراسم به صورت نمادین باحضور دانش آموزان مدارس هیأت امنایی شهید بهروزنژاد، عذرا زینی و دبستان شرف1 در حسینیه بیت الرقیه(س) مراغه و با بخشهای متنوعی همچون سرودهای مختلف، جمع خوانی قرآن، مسابقه، پویش، مصاحبه، دکلمه، مولودی خوانی، تجلیل و اهدای یادبود و ... برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار