مراسم وداع فرهنگیان استان آذربایجان شرقی با شهدای گمنام برگزار شد

تبریز(پانا) - صبح امروز با استقبال فرهنگیان استان آذربایجان شرقی ، شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس وارد اداره کل آموزش و پرورش استان شدو همزمان مراسم معنوی وداع با شهدا برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۳۳۳۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مراسم وداع فرهنگیان استان آذربایجان شرقی با شهدای گمنام برگزار شد

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی در این آیین گفت: شهدا به عرفان عملی رسیدند و ره صدساله را در یک شب طی کردند و باید از اخلاص، ایمان و ولایتمداری شهدا الگو بگیریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با ذکر روایتی از یک همرزم سیزده ساله، عظمت و شکوه شهدا علی الخصوص شهدای دانش آموز را یادآور شد و افزود: در آن دوران قرآن بدست می گرفتند تا افراد صلاح تر از خود را مسئول کنند چرا که اخلاص حرف اول را می زد.

وی با اشاره به نحوه شهادت چندین شهید همرزم خود مسئولیت همه آحاد جامعه را در قبال شهدا و خانواده های آنان خاطرنشان کرد و گفت: شهدا به ما می گویند که اسیر جلوه های مادی دنیا نشویم.

پیکرهای مطهر 6 شهید گمنام هفته گذشته به آذربایجان شرقی منتقل شدند و دو شهید دانش آموز گمنام از بین این شهدا طی مراسمی مورد استقبال دانش آموزان در مدارس نواحی پنجگانه تبریز و شهرستان ها قرار گرفتند و دانش آموزان دهه هشتاد و نودی با این آلاله های زهرایی تجدید میثاق کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار