به مناسبت هفته سواد آموزی ؛

دیدار با خانواده شهید عباسعلی البرزی تنها شهید سوادآموزی استان البرز

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز به همراه همکاران اداره کل و اداره آموزش و پرورش و شهرستان ساوجبلاغ ازخانواده شهید البرزی اولین شهید نهضت سوادآموزی دیدار کرده و یاد و خاطره این شهید را زنده نگه داشتند.

کد مطلب: ۱۳۳۳۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دیدار با خانواده شهید عباسعلی البرزی تنها شهید سوادآموزی استان البرز

رویا عسگرپور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز ضمن پاسداشت مقام شامخ شهیدان و ابلاغ پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز و تشکر و قدرانی از مادر شهید البرزی، در مورد صفات و خصوصیات اخلاقی شهید پرسید که مادر بزرگوار شهید به صفاتی چون خداجوبودن، با ایمان،با تقوا، وطن خواه، ولایت مدار، اسلام دوست و... اشاره کرد و از نحوه و زمان شهادت شهید عزیز خاطراتی را بیان کرد.

در ادامه مادر شهید بزرگوار جملاتی از وصیت نامه شهید را بیان کرد و گفت: «من راهى را رفته ام که امام حسین(ع) و یارانش رفتند. به دوستان و آشنایان خودم سفارش مى کنم که دست از امام برندارید و راه او را آن قدر ادامه دهید که تا در آن راه به مقصد برسید. برادران عزیزم و خواهران ارجمندم! اگر غفلتى از این جانب نسبت به شما شده است، مرا ببخشید و تقاضا دارم که اگر مرا دوست دارید و من برادر شما هستم، راه امام را بروید؛ چرا که فقط امام است که نجات دهنده‎ من و شماست. اخلاق اسلامى را رعایت کنید و راه کسانى را بروید که به سوى خدا مى رسد. اسلام را همیشه زنده نگه دارید و از رفتن بدان راه غفلت نکنید. عزیزان من! لحظات حساس انقلاب و ایران را نادیده نگیرید؛ این انقلاب اسلامى به انقلاب مهدى(عج) مى پیوندد و دفاع از آن واجب است. برادران و خواهران ارجمندم! علی الخصوص خواهران عزیز خودم! شما وظیفه دارید که آیین زندگى اسلامى را رعایت کنید و حداکثر تلاش خود را در راه اسلام بگذارید.»

در ادامه معاون آموزش متوسطه شهرستان ساوجبلاغ ضمن دلجویی از خانواده گرامی شهید عنوان کرد که به زودی دبیرستان کارودانش در ساوجبلاغ بنام شهید البرزی افتتاح خواهد شد.

در ادامه غبارروبی مزار شهد عباسعلی البرزی در هفته سوادآموزی با حضور رویا عسگرپور معاون سوادآموزی استان البرز به همراه همکاران اداره کل و اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ انجام شد.

سپس معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش در بیوگرافی که از شهید البرزی ارائه کرد گفت: عباسعلی البرزی، سوم مرداد 1341 در روستای اوانک الموت از توابع شهرستان قزوین به دنیا آمد. پدرش تقی و مادرش رقیه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. متاهل و دارای یک دختر بود. زمانیکه به عنوان نیروی بسیجی به جبهه اعزام شد، رئیس اداره سوادآموزی شهرستان ساوجبلاغ بود. در جبهه هم به کار سوادآموزی به همرزمانی که سواد نداشتند یا کم سواد بودند، مشغول بود. عباسعلی البرزی ششم بهمن 1366، در دیواندره کردستان شهید شد. مزار او در شهرستان ساوجبلاغ است.

معاون سواد آموزی و همراهان به مناسبت نکوداشت هفته سوادآموزی در چهل و سومین سال تاسیس نهضت سوادآموزی به غبارروبی مزار شهید مذکور و شهدای این شهرستان پرداخت و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار