مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

ایجاد مدرسه زندگی برای دانش‌آموزان ضروری است

رویکرد اردوهای درون مدرسه‌ای تقویت شود

کرمان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد ایجاد مدرسه زندگی برای دانش‌آموزان ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۳۳۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد مدرسه زندگی برای دانش‌آموزان ضروری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی کانون‌های فرهنگی و اردوگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه تاب‌آوری دانش آموزان در شرایط سخت پایین است، افزود: افرادی که توانسته‌اند در کشور پیشرفت داشته باشند قطعا سختی و رنج کشیده‌اند و بایستی شرایط لازم برای ایجاد مدرسه زندگی و آموزش مهارت‌های زندگی را برای دانش‌آموزان در قالب برگزاری اردوهای درون و برون استانی فراهم کنیم.

وی خواستار اجرای طرح همیار مدارس در شهرستان و مناطق استان برای کمک به برگزاری اردوهای درون مدرسه‌ای شد و گفت: رویکرد اردوهای درون مدرسه‌ای تقویت شود. بعضی از شهرستان ها و مناطق که اردوگاه ندارند از ظرفیت مدارس برخوردار برای فعالیت های اردویی استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ۶ هزار دانش‌آموز استان به گلزار شهدای کرمان و مزار شهید سلیمانی، اسوه مقاومت آمده‌اند، افزود: شرایط را برای حضور حداکثری دانش آموزان در گلزار شهدا فراهم کنیم تا دانش‌آموزان از این ظرفیت معنوی بهره‌مند شوند.

رضایی، خواستار توجه ویژه به فعالیت‌های پرورشی در مدارس شد و تصریح کرد: معاونان، کارشناسان و مربیان پرورشی، برنامه ریزی و اهتمام جدی داشته باشید تا دانش آموزان حداقل دو بار در سال به سمت اردوگاه‌ها هدایت شوند و در قالب اردوها در اردوگاه‌ها حضور پیدا کنند و آموزش قرآن کریم، آموزش خط، تمرین زندگی در شرایط سخت و آموزش مهارت زندگی را در کانون‌های تربیتی و اردوگاه‌ها آموزش بیاموزند و تجربه کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خواستار استفاده مطلوب از فضای کانون‌های تربیتی و اردوگاه‌های دانش آموزی استان شد و اظهار کرد: در اردوگاه ها و کانون های تربیتی تحول ایجاد کنید. اگر از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود از اردوگاه درآمدزایی صورت گیرد، رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد که موجب پیشرفت و تجهیز اردوگاها و کانون‌های تربیتی استان و استفاده دانش آموزان و عموم مردم خواهد بود.

جلسه شورای برنامه ریزی کانون های فرهنگی و اردوگاهی استان کرمان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با معاونان پرورشی و فرهنگی و کارشناسان شهرستان ها و مناطق استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار