وزیر آموزش و پرورش:

100 هزار کلاس درس فرسوده و نیازمند بازسازی و 8 هزار کلاس کانکسی در کشور وجود دارد

با تکیه بر سند تحول بنیادین می‌توانیم دانش‌آموزان را در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم

کرمانشانه (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که با تکیه بر سند تحول بنیادین می‌توان دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت کرد، ابراز امیدواری کردبا تلاش‌ معلمان باید شاهد اجرای این سند در راستای تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان فردای کشور بود.

کد مطلب: ۱۳۳۳۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
100 هزار کلاس درس فرسوده و نیازمند بازسازی و 8 هزار کلاس کانکسی در کشور وجود دارد

یوسف نوری، در نشست صمیمی با فرهنگیان شهرستان کنگاور استان کرمانشاه، با اشاره به ضرورت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: اجرای سند تحول بنیادین که برکاتی مثل رتبه بندی معلمان را دارد، به جد در برنامه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

نوری با بیان این‌که با تکیه بر سند تحول بنیادین می‌توانیم دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم، ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌ معلم‌ها شاهد اجرای این سند در راستای تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان فردای کشور باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت سوق دادن دانش‌آموزان به سمت عبادت به عنوان یک نیاز عالی انسانی گفت: یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت انسان‌های متعالی است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، گفت: اجرای کامل این قانون زمان‌بر است، بنابراین از فرهنگیان انتظار داریم برای اجرای کامل آن صبور باشند.

وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان مراحل زیادی داشته و اجرای کامل این قانون نیازمند صبر بیشتر معلم‌ها است، افزود: در حال رتبه بندی 900 هزار معلم سراسر کشور در یک بازه زمانی چند ماهه هستیم که کار خیلی سخت و زمان‌بری است.

نوری اشاره‌ای هم به وضعیت استخدامی‌های آموزش و پرورش داشت و گفت: کار استخدام جامانده‌های آموزشیاران نهضت سوادآموزی قبل از سال 1392 در دست اقدام است، اما برای استخدام جامانده‌های بعد از سال 1392 منتظر پیگیری و تصمیم مجلسی‌ها و دولتی‌ها هستیم که در صورت تصویب قانونی در این زمینه کار استخدام این افراد هم انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: بعد از استخدام این مرحله تمامی استخدام‌های آموزش و پرورش به طور مطلق از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد.

نوری در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت نظام آموزش و پرورش، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با انجام کارهای زیرساختی مانع از بازمانده از تحصیل شدن دانش آموزان مناطق محروم شویم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به وجود 100 هزار کلاس درس فرسوده و یا نیازمند بازسازی و 8 هزار کلاس کانکسی در کشور داشت و گفت: حدود 12 هزار مدرسه سراسر کشور آبخوری و یا سرویس بهداشتی نداشتند که بخشی از این موارد در دست اقدام قرار گرفته است.

گفتنی است؛ وزیر آموزش و پرورش مهمان فرهنگیان شهرستان‌های شرقی استان شامل سه شهرستان کنگاور، صحنه و هرسین بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار