مسابقه بزرگ عکاسی بین مدارس و دانشگاه‌های کشور

مشهد (پانا) - کاظم حاجی آقاجانی دبیر جشنواره «حال خوش کودکی، حال خوش زندگی» از برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع حال خوب در سطح مدارس و دانشگاه‌های مشهد خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مسابقه بزرگ عکاسی بین مدارس و دانشگاه‌های کشور

کاظم حاجی آقاجانی گفت: «با هدف شور و نشاط و دیدن نقاط مثبت زندگی مسابقه عکاسی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان شهرمان در نظر گرفتیم. به همین منظور با شهرداری، حوزه هنری برای داوری آثار و آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم انجام شد.»

وی درخصوص نحوه اطلاع‌رسانی بیان کرد: «پوسترهای مسابقه در تمام نواحی آموزش و پرورش و همچنین در دانشگاه‌هایی که رشته عکاسی داشته‌اند توزیع و نصب شده است.»

دبیر جشنواره در خصوص موضوعات عکاسی افزود: «موضوع عکاسی طبیعت، محله، بازی زیارت، خانواده و...است. ما می‌خواهیم که عکاسان هر مصداقی از حال خوب را در هر غالبی که دیدند ثبت کنند و تا پایان آذر ماه به مدارسی که در هر ناحیه در نظر گرفته شده ارسال کنند.»

حاجی آقاجانی با اشاره به اینکه عکس گرفتن فعالیتی است که نسل جوان با آن آشنایی بیشتری دارد؛ ادامه داد: «نوجوانان و جوانان امروز به دلیل در دسترس بودن تلفن‌های همراه که دوربین دارد بیشتر از هر زمان دیگر با عکس گرفتن آشنا هستند. به همین خاطر رقابت در سطح جشنواره را در دو بخش آماتور (دانش‌آموزی) که همان دوربین‌های تلفن همراه است و در دو سطح حرفه‌ای (دانشجویان) عکاسی برگزار می‌کنیم.آثار رسیده به دبیرخانه بررسی شده و برای داوری ارسال می‌شود. علاوه بر اهدای جایزه به نفرهای برگزیده، 30 آثار برگزیده از نظر هئیت داوران هم معرفی خواهند شد.

حاجی آقاجانی از برگزاری دو ورک‌شاپ خبر داد و افزود: «اولین ورک شاپ در دی ماه برای افراد متقاضی برگزار می‌شود و دومین ورک‌شاپ هم در زمان برگزاری مراسم اختتامیه خواهد شد.»

خبرنگار: سید ابوالفضل موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار