نماینده مردم شهرستان قرچک تاکید کرد:

با کاهش دغدغه‌های اقتصادی از نخبگان دانش‌بنیان حمایت کنیم

قرچک (پانا)- نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین، پیشوا و جلیل‌آباد درمجلس شورای اسلامی، بر ضرورت حمایت از نخبگان دانش‌بنیان، با کاهش دغدغه‌های اقتصادی، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
با کاهش دغدغه‌های اقتصادی از نخبگان دانش‌بنیان حمایت کنیم

حسین نوش‌آبادی در مراسم آیین تجلیل از نخبگان قبولی کنکور ۱۴۰۱ گفت: شکی نیست که هر کشوری بخواهد در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد، باید افراد متفکر و دانشمند برای آن تلاش کنند و با انجام پژوهش و تحقیق راه را برای پیشرفت کشور باز کنند .

وی در ادامه بیان کرد: ایران به عنوان یک کشور دارای تمدن قدیمی بوده است و استعداد های زیادی را در خود جای داده که می توانند این کشور را به نقطه شایسته اصلی خود برسانند و به لطف همین امر وظیفه سنگینی بر دوش آموزش و پرورش است تا بتوانند گام‌های موثری در این مسیر بردارند .

نوش‌آبادی بر ضرورت توجه به سند بیست ساله تاکید کرد و گفت: در سند بیست ساله کشور پیش بینی شده که مقام اول علمی و فناوری منطقه را به دست خواهیم آورد، و امروز خوشبختانه ما به این هدف راهبردی نزدیک شده ایم و توانستیم گام‌های عملی بلندی بردارییم تا بتوانیم سردم دار پژوهش در منطقه باشیم .

این مقام مسئول اظهار کرد : ما باید مسائل را حل و مشکلات را کنار بزنیم، تا بتوانیم با سرعت بیشتری به سمت علم پژوهشی قدم بزاریم؛ چرا که یک فرد دانش بنیان نباید دغدغه اقتصاد و مشکلات معیشتی داشته باشد و باید همه تمرکز خود را بر کار و پژوهش بگزارد.

وی در انتها گفت: برخی تلاش میکنند دانشگاه های ما را از مسیر تولید علم و پژوهش دور کنند، چرا که می دانند ایران میتواند به مرجعت علمی دنیا برسید و حالا ایران در سعود به اوج پیشرفت علم و فناوری است و دنیا نیز آن را میداند ولی نمیخواهد باور کند .عده ای می‌خواهند با کاهش امید و اغتشاشات از حرکت وسیع در راه علم و فناوری در ایران جلوگیری کنند.

خبرنگار: فاطمه صالح پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار