وزیر خارجه نیکاراگوئه:

آمریکا صلح بین‌المللی را به مخاطره انداخته است

تهران (پانا)‌- وزیر امور خارجه نیکاراگوئه گفت ‌ایران و نیکاراگوئه دوست و برادر هستند و در برابر سلطه‌گری مقاومت کرده و پیروز خواهند شد. ‌

کد مطلب: ۱۳۳۲۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا صلح بین‌المللی را به مخاطره انداخته است

‌دنیس مونکاد ‌وزیر خارجه نیکاراگوئه صبح امروز در مراسم افتتاحیه سومین مجمع گفت‌وگوی تهران در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه اظهار کرد: از برگزاری این نشست تشکر می‌کنم؛ شعار امسال سیاست همسایگی ایران، رویکردی به‌سمت دوستی و همکاری برای یک‌ نظم جهانی جدید و استقلال کشورها بر مبنای حقوق بین‌الملل با تاکید بر روابط براساس برابری است.

این دیپلمات نیکاراگوئه‌ای افزود: دولت آمریکا از کشورهای اتحادیه اروپا و اوکراین به‌عنوان ابزاری برای هجمه علیه روسیه استفاده کرده است. این کشور با نقض حقوق بین‌الملل، صلح بین‌المللی را به مخاطره انداخته است. دولت آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا می‌خواهند از اوکراین برای توجیه یک جنگ جهانی سوم استفاده کنند.

مونکاد در ادامه با اشاره به نقش منفی امپریالیسم و سلطه‌گری آمریکا که با مقاومت نیکاراگوئه و کشورهای دیگر شکست خورده است، گفت: ایران و نیکاراگوئه دوست و برادر هستند؛ ما در برابر سلطه‌گری مقاومت کرده و پیروز می‌شویم؛ ما اعتماد به ساخت دنیایی بهتر، چند قطبی و همه شمول بر اساس احترام به کشورها داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار