وزیر آموزش و پرورش:

شناسایی ۵۳۰ گروه جهادی در کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت ۵۳۰  گروه جهادی شناسایی شده که تعداد بسیاری از آن‌ها اقدامات خوبی را در طول سال گذشته در مناطق کم برخوردار و مرزی در زمینه بازسازی مدارس انجام داده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۳۲۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۵۳۰  گروه جهادی در کشور

یوسف نوری در حاشیه اولین گردهمایی بزرگ جهاد حوزه تعلیم و تربیت با عنوان "جهادگران تربیت" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث کار جهادی در جمهوری اسلامی براساس آموزه‌های دینی شتاب جدی گرفت و پس از انقلاب شروع شد که یکی از اتفاقات مهم در این راستا دفاع مقدس بود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز شهید داشتیم که به نسبت سایر اقشار بیشترین میزان حضور در جبهه را داشتند، این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت خوب و مناسبی است تا امروز در جهاد علمی از آن استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کاری جهادی است که سازماندهی شده است.

نوری همچنین درباره کمک گروه‌های جهادی در بهسازی مدارس گفت: این گروه‌ها در همه عرصه‌ها از جمله آموزشی، پرورشی و زیرساختی فعال هستند، به خدمات جهادگران در عرصه‌های آموزشی، خدماتی و زیرساختی نیازمندیم که برخی هم به عنوان طرح هجرت در بسیج مستضعفین انجام می‌شود.

او ادامه داد: ۵۳۰ گروه جهادی شناسایی شده که تعداد بسیاری از آن‌ها اقدامات خوبی را در طول سال گذشته در مناطق کم برخوردار و مرزی در زمینه بازسازی مدارس انجام داده‌اند.

وی درخصوص نقش خیرین مدرسه‌ساز در بهسازی مدارس یادآور شد: خیرین همواره در کنار ما هستند و بخشی از مدرسه‌سازی مرهون زحمات این عزیزان است که از سال ۷۷ آغاز به کار کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت به معلمان مهرآفرین عنوان کرد: بنده ۹ مصوبه در راستای لایحه دولت اضافه شده است، پیشتر اعلام کرده بودیم اما این مصوبه ابهام دارد که در حال پیگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار