معاون آموزش متوسطه استان سمنان خبر داد:

کسب دو رتبۀ کشوری دانش‌آموزی در سومین جشنوارۀ علمی‌پژوهشی

سمنان (پانا) - معاون آموزش متوسطه استان سمنان، از قبولی 88 درصدی دانش‌آموزان استان سمنان در امتحانات نهایی و بالا بودن میانگین نمره ورقه استان نسبت به میانگین کشور خبر داد و گفت استان سمنان، در جمع 5 استان برتر کشور در حوزه امتحانات نهایی است.

کد مطلب: ۱۳۳۱۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب دو رتبۀ کشوری دانش‌آموزی در سومین جشنوارۀ علمی‌پژوهشی

حسین رشیدی، با عنوان این مطلب که این موفقیت پیرامون درصد قبولی و میانگین نمرات دانش آموزان پایه دوازدهم در خردادماه 1401 به دست آمده است، افزود: افزایش نرخ فارغ التحصیلی دانش آموزان در پایه دوازدهم به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: با توجه و اهتمام دبیرستان ها، همراهی اولیاء و تلاش محصلان، درصد قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم در خردادماه 1401 در رشته های مختلف تحصیلی حدود 7 درصد نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده و 87/11 درصد دانش آموزان در خردادماه قبول شده اند و در شاخص میانگین نمره ورقه نیز استان سمنان 1/2 نمره نسبت به میانگین کشور بالاتر بوده است.

معاون آموزش متوسطه استان سمنان، همچنین با توجه به سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و نقش 40 درصد قطعی امتحانات نهایی در سرنوشت دانش آموزان در کنکور 1402، بر اهمیت امتحانات نهایی خرداد سال 1402 تأکید کرد.

رشیدی خاطرنشان کرد: جهت ارتقاء نتایج و رشد تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم طرح هایی از قبیل برگزاری امتحان شبه نهایی، ارزشیابی تکوینی، تدوین و تهیه مجموعه سئوالات امتحان نهایی سال‌های اخیر، برگزاری کلاس‌های تقویتی و رفع اشکال ویژه امتحان نهایی و... در معاونت آموزش متوسطه در حال برنامه‌ریزی و اجرا داریم.

افتخارآفرینی دانش آموزان دبیرستانی استان سمنان

معاون آموزش متوسطه استان همچنین گفت: دو رتبه توسط دانش آموزان استان سمنان در سومین دوره جشنواره علمی‌پژوهشی و دستاوردهای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور به دست آمده است.

رشیدی با اعلام این خبر گفت: دانش‌آموز اهورا غنچی از شهرستان شاهرود و دانش آموز آرشین میرابی از شهرستان مهدی‌شهر به ترتیب در مسابقات انرژی‌های نوین (گرایش کتابچه مصور) و نانو فناوری (گرایش پیشنهاد پژوهش نوآورانه) رتبه‌های دوم و پنجم کشوری را از آن خود کردند.

به گفته وی، این جشنواره با هدف تقویت فعالیت‌های علمی‌پژوهشی دانش‌آموزان و معلمان و نیز توسعه و تنوع‌بخشی به جشنواره‌ها و رقابت‌ها در زمینه‌ها و سطوح مختلف با مشارکت نهادهای تخصصی‌حرفه‌ای، در قالب 11 مسابقه کشوری با 89 گرایش‌دوره در حوزه‌های زیست‌فناوری، نانو، نجوم، گیاهان‌دارویی و طب‌سنتی، آزمایشگاه علوم‌تجربی، کدنویسی، سلول‌های‌بنیادی و پزشکی‌بازساختی، فناوری‌های‌حوزه‌فضایی، حمل‌ونقل‌پیشرفته، ادبیات و علوم‌انسانی، انرژی‌های‌نوین و رباتیک اجرا شده است.

گفتنی است؛ 144 اثر از دانش آموزان استان سمنان در 39 رشته به مرحله کشوری راه یافته که 2 نفر از دانش آموزان حائز رتبه کشوری شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار