نماینده جامعه فرهنگیان در زنجان:

سرانه تربیتی و پرورشی هر دانش‌آموز کمتر از هزینه یک قلم خوراکی است

زنجان (پانا)_– نماینده جامعه فرهنگیان در زنجان با اشاره به سرانه پایین تربیتی و پرورشی هر دانش‌آموز گفت متاسفانه سرانه سالانه تربیتی هر دانش‌آموز 12 هزار تومان یعنی کمتر از هزینه یک قلم خوراکی است.

کد مطلب: ۱۳۳۱۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
سرانه تربیتی و پرورشی هر دانش‌آموز کمتر از هزینه یک قلم خوراکی است

حسین عبادتی به نمایندگی از جامعه فرهنگیان در دیدار اقشار مختلف مردم استان زنجان با رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: کلام رئیس قوه قضاییه، نافذ بوده و افکار، گفتار و رفتارش تاثیر به‌سزایی در سرنوشت مردم دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان و گرفتاران امروز همان دانش‌آموزان بی‌گناه دیروز بودند که شاید اگر به‌هنگام و درخور مورد توجه قرار می‌گرفتند، سرنوشت دیگری در انتظار آنان بود.

عبادتی با بیان اینکه سرانه تربیتی و پرورشی سالانه هر دانش‌آموز در کشورمان 12 هزار تومان است، ابراز کرد: این نکته تاسف‌باری است چرا که سرانه مذکور کمتر از پول یک قلم خوراکی است که باید برای کودک خریده شود.

قائم‌مقام سابق سازمان دانش‌آموزی افزود: هزینه نگهداری سالانه هر زندانی حداقل 2 هزار برابر سرانه تربیتی و پرورشی هر دانش‌آموز است، بنابراین باید محل اِشکال را پیدا کنیم چرا که وقتی در جایی که باید هزینه کنیم و وقت بگذاریم این کار را نمی‌کنیم.

وی گفت: فارغ از اعتباراتی که اصلا مورد توجه قرار نمی‌گیرد و دستگاه‌های متعدد و عریض و طویل فرهنگی که بودجه‌های بیت‌المال را حیف میل می‌کنند متاسفانه بسیاری از مدارس، مشاور ندارند و با کمبود نیروهای تربیتی مواجه هستند.

عبادتی با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت در چنین شرایطی مظلوم واقع می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که وقتی دچار بحران می‌شویم، انگشت اتهامات را به سمت دستگاه تعلیم و تربیت می‌گیرند در حالی که چیزی نکاشته‌ایم که بخواهیم برداشت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار