رئیس کل دادگستری استان زنجان خبر داد:

کاهش ۲۲ درصدی میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان زنجان

زنجان (پانا) - رئیس کل دادگستری استان زنجان از کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان از ۱۰۱ به ۷۹ روز خبر داد و گفت این زمان ۲۲ درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۳۳۱۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۲۲ درصدی میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان زنجان

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار قضات و کارکنان قضایی استان زنجان با رئیس قوه قضاییه با اشاره به اولویت‌های ۱۵ گانه رئیس قوه قضاییه و تاکید ایشان بر اجرای فرامین ۸ گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ۳۲ اقدام موثر در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف در استان زنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های رئیس قوه قضاییه، کاهش تعداد پرونده‌های قضایی بود، خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری استان زنجان ۷ درصد کاهش یافته که فعال کردن کمیسیون رفع تداخلات، یکی از راههای موثر در این زمینه بود که با کمک دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص جهاد کشاورزی، اموری اراضی و صنعت، معدن و تجارت انجام شد.

وی افزود: با فعال کردن این کمیسیون تاکنون ۵۰ درصد پلاک‌های استان رفع تداخل شده و سبب کاهش قابل توجه تعداد پرونده‌های ورودی شده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت‌های رئیس قوه قضاییه، کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده‌ها است، اظهار کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها با تلاش همکاران در استان زنجان از ۱۰۱ روز به ۷۹ روز رسیده و ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ورودی زندان‌های استان نیز ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده و در خالی که میانگین موجودی تحت قرار و متهم زندان‌ها در کشور ۱۷ درصد است این میزان در استان زنجان ۷ درصد بوده و زنجان، رتبه اول کشور را دارد.

وی افزود: استان زنجان کمترین میزان محکومین مهریه را دارد و بعضی مواقع حتی به صفر هم رسیده است ضمن اینکه تسبت قرارهای منتهی بازداشت به کل قرارها ۱۷ درصد است در حالی که نرخ کشوری ۲۸ درصد است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه مجازات‌های جایگزین در استان زنجان ۸ درصد محکومیت‌ها را شامل می‌شود، اظهار کرد: این میزان در کشور کمتر از ۶ درصد است.

وی با اشاره ه به حقوق عامه به‌خصوص در خوزه تغییر کاربری اراضی به عنوان یکی از اولویت‌های رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در این دوره ۵۲۱۰ پرونده تغییر کاربری، تعیین تکلیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه خوبی برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی انجام شده که منجر به کاهش ۴۰ درصدی حفر چاه‌های غیرمجاز شده است.

وی با اشاره به تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر افزایش ارتباط مسئولان با مردم گفت: مسئولان قضایی استان حداقل یک بار در تمام مساجد شهر زنجان حضور یافته و با مردم دیدار کرده‌اند که گاهی این دیدارها به ۴ تا ۵ ساعت هم کشیده شده است.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ مورد حضور در مساجد و مصلاها بوده و با ۵۳۳۰ نفر ملاقات شده است، بیان کرد: طی ۸ ماه اخیر در مجموع با بیش از ۱۲ هزار نفر ملاقات شده و دستورات لازم صادر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار