معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

تفکر و پژوهش، عامل موفقیت انسان‌های موفق است

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در مراسم تقدیر از برگزیدگان کشوری، تفکر و پژوهش در امور را، تنها راه موفقیت انسان دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۱۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تفکر و پژوهش، عامل موفقیت انسان‌های موفق است

با حضور رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران مراسم تقدیر از برگزیدگان هفته پژوهش در سالن ولایت این اداره برگزار شد.

مهدی نیک‌فر در مراسم تقدیر از برگزیدگان کشوری گفت: با توجه به سنوات گذشته، از لحاظ ساختاری به محور مهم و اساسی پژوهش توجه کمی شده است. لازم است تا پژوهش‌ها، مبتنی بر برنامه‌ریزی باشد و بر همگان روشن است که هیچ برنامه‌ریزی‌ بدون پژوهش، با موفقیت به پایان نمی‌رسد.

نیک‌فر در ادامه به مشکل اصلی پژوهش‌های ناموفق اشاره کرد و افزود: اساسی‌ترین مشکل که موجب شکست می‌شود، عدم وجود تفکر و پژوهش در فعالیت‌های علمی است؛ با توجه به این‌که در دین اسلام، بر مبحث تفکر بسیار تاکید شده‌است و بدون تفکر در انجام امور، انسان موفق نخواهد شد.

وی بر عوامل موفقیت افراد سرشناس اشاره کرد و گفت: براساس شخصیت‌شناسی افراد سرشناس و موفق، تفکر آنان و پرورش ایده‌های متفاوت، در ساعات بسیاری که در خلوت و ذهن خود می‌گذرانند، عامل اصلی موفقیت‌های آنان شناخته شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت پژوهش، خاطرنشان کرد: پژوهش به افراد می‌آموزد که چه اهدافی را انتخاب و اولویت بندی کنند؛ از این‌رو هفته پژوهش بهانه‌ای برای گرامیداشت ارزش پژوهش و تحقیق به‌ شمار می‌رود.

خبرنگار دانش آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار