سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

اجرای طرح شهید محمودوند برای پوشش تحصیلی 98 درصدی دانش‌آموزان ابتدایی

تهران (پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش معتقد است با اجرایی شدن طرح شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، شاخص پوشش تحصیلی در این معاونت به 98 درصد خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۳۳۱۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح شهید محمودوند برای پوشش تحصیلی 98 درصدی دانش‌آموزان ابتدایی

نیمه آبان ماه سال جاری بود که معصومه نجفی پازوکی در نشست تخصصی معاونان آموزش ابتدایی، روسای ادارات دوره اول و دوم ابتدایی و گروه‌های تکنولوژی و آموزشی و روسای اداره توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر سراسر کشور که با حضور بیش از ۱۵۰ نفر در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، از طراحی سامانه تخصصی شناسایی چهره به چهره کودکان بازمانده از تحصیل (طرح سردار شهیدعلی محمودوند) خبر داد که با همکاری مرکز فنآوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسیده است. این سامانه در روز 16 آبان با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم رونمایی شد.

حال بیش از 40 روز از رونمایی این سامانه می‌گذرد و شاهد آغاز به کار آن در استان‌های مختلف کشور هستیم.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا با تشریح جزییات این طرح به نحوه شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل پرداخت و اظهار کرد: «چندین مرحله در راستای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل پیش روی ما قرار دارد. اولین گام در این خصوص شناسایی خود دانش‌آموز است. از آنجا که این سامانه قرار است به صورت مستقیم و چهره به چهره عملیات را انجام دهد، صد درصد قابلیت شناسایی را دارد.»

وی ادامه داد: مرحله دوم جذب دانش‌آموزان است و بنا داریم در اولین اقدام 50 درصد از دانش‌آموزان شناسایی شده را جذب کنیم، پس از آن در گام سوم مرحله نگه‌داشت و تثبیت دانش‌آموز در فضای مدرسه را پیش رو داریم که مبحثی بسیار پیچیده است و به دقت باید روی آن کار شود.»

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با یادآور شدن این موضوع که درحال حاضر شاخص پوشش تحصیلی در معاونت آموزش ابتدایی 97/75 درصد است، گفت: «امیدواریم با اجرایی شدن طرح شهید محمودوند شاهد رسیدن شاخص پوشش تحصیلی به 98 درصد باشیم. این رقم برآورد و پیش‌بینی ما در مجموعه وزارت آموزش و پرورش و معاونت ابتدایی است و ان‌شالله همه تلاش خودمان را انجام می‌دهیم تا به نتایج مطلوب برسیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار