مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر اعلام کرد؛

ساخت بیش از 4.5 میلیون قرص در یک هفته

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از تولید 4 میلیون و 548 هزار عدد انواع قرص در یک هفته گذشته در مجموعه داروسازی سهاهلال خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ساخت بیش از 4.5 میلیون قرص در یک هفته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، علیرضا عسکری با اشاره به تولیدات مجموعه داروسازی سهاهلال گفت: از مورخ 12 الی 18 آذرماه مجموعه داروسازی سهاهلال با بکارگیری تمامی ظرفیت ها با سرعت بیشتری در حال تولید دارو بوده و بر همین اساس موفق به ساخت 501 هزار عدد استامینوفن در این بازه زمانی شده است.

وی افزود: همچنین در هفته گذشته یک میلیون و 572 هزار عدد قرص ایبوپروفن که برای از بین بردن درد در نقاط مختلف بدن، مانند سردرد، درد دندان، درد ناحیه شکم، دردهای عضلانی یا التهاب مفاصل استفاده می ‌شود، تولید شد. قرص ایبوپروفن برای کاهش تب و کاهش درد بدن ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا کاربرد دارد. ایبوپروفن جز داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است که در فصل سرما به کار می رود.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: علاوه بر این مجموعه سهاهلال در راستای تامین داروهای ضدحساسیت و پیشگیری از آسم اقدام به تولید 1 میلیون و 991 هزار عدد قرص کتوتیفن کرده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته با تولید 484 هزار عدد فینوپروست که برای درمان پروستات مورد استفاده است، در مجموع 4 میلیون و 548 هزار عدد قرص از 12 تا 18 آذرماه در مجموعه داروسازی سهاهلال تولید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار