با حرکت کاروان‌های راهیان نور

نخستین گروه از دانش‌آموزان قمی زائر مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند

قم (پانا) - نخستین گروه از دانش‌آموزان پسر مدارس نواحی 2 و 3 قم، طی مراسمی عازم اردوی راهیان نور جنوب کشور شدند.

کد مطلب: ۱۳۳۰۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
نخستین گروه از دانش‌آموزان قمی زائر مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند

آئین آغاز کاروان های راهیان نور دانش آموزی پسران استان قم امروز طی مراسمی با حضور سرهنگ امیر جعفری، معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و حجت الاسلام محمد امینیان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم در دبیرستان شاهد حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد.

سید حسین رضوی حائری، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 در این مراسم، طی سخنانی با تاکید بر اهمیت اردوهای راهیان نور و نقش آن در خودسازی جوانان و نوجوانان، بر بهره برداری معنوی هر چه بیشتر دانش آموزان از حس و حال یادمان ها و رزمگاه و قتلگاه شهیدان والامقام تاکید کرد.

علی اکبر شفیعی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان نیز حضور در اردوهای راهیان نور را نوعی قدرشناسی از ایثار، شهامت و مقاومت رزمندگان اسلام و شهدا خواند و آن را پشتوانه ای برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی خواند.

مراسم فوق با ذکر توسل و عزاداری ایام فاطمیه(س) همراه بود؛ سپس دانش آموزان شرکت کننده در اردوی راهیان نور از دبیرستان های بعثت و شاهد حضرت علی اکبر(ع) به همراه راویان دفاع مقدس، با بدرقه مسئولان سپاه و آموزش و پرورش از زیر قرآن عبور کرده و در قالب دو دستگاه اتوبوس، راهی سفر معنوی مناطق یادمانی جنوب شدند.

همچنین دانش آموزان دبیرستان آزادگان و هنرستان های انقلاب اسلامی و شهید چمران ناحیه 2 آموزش و پرورش نیز صبح امروز با اجتماع در سالن ورزشی هنرستان شهید چمران و برگزاری مراسمی مشابه، با بدرقه محمود مطهری رئیس آموزش و پرورش ناحیه، در قالب دو دستگاه اتوبوس راهی اردوی جنوب کشور شدند.

در مراسم بدرقه دانش آموزان نواحی 2 و 3، سید رسول حسینی رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان قم، معاونان پرورشی و تربیت بدنی نواحی و فرماندهان حوزه های 2 و 3 بسیج دانش آموزی و جمعی از اولیاء دانش آموزان حضور داشتند. مرحله بعدی اعزام دانش آموزان نواحی 2 و 3 روز 24 آذرماه خواهد بود. دانش آموزان در مدت سه شب و چهار روز اقامت در اردو، یادمان های مناطق عملیاتی فتح المبین، هویزه، شلمچه، نهر خیّن، معراج شهدا، پادگان شهید محمودوند و پادگان شهید زین الدین میعادگاه رزمندگان و شهدای لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب(ع) را زیارت خواهند کرد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار