مائده بهزاد مهربانی*

دلنوشته‌ای برای شهید سلیمانی

سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، یکی از بهترین مردان جهان بود، آنقدر مهربانانه و دلسوزانه با مردم رفتار می‌کرد که تمام مردان و زنان و فرزندان یتیم شهدا به او وابسته شده بودند و حتی او را باباقاسم یا عمو قاسم خطاب می‌کردند.

کد مطلب: ۱۳۳۰۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ای برای شهید سلیمانی

این جهان تنها ۶٣ سال حضور این مرد بزرگ را در نزد خود داشت و داعشیان زمان از جمله ترامپ قمار‌باز، زمین را از حضور این مرد بزرگ محروم کردند و در دل سیاهی شب در نزدیکی فرودگاه بغداد حوالی ساعت یک و بیست دقیقه بامداد او و هم‌رزمانش، از جمله ابومهدی المهندس، حسین پورجعفری، وحید زمانی نیا، هادی طارمی، شهرود مظفری نیا به شهادت رسیدند.

حضرت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، در بخشی از صحبت های خود فرموده‌اند: «ما یک جمله عرض کردیم، گفتیم مکتب سلیمانی شهید سلیمانی یک مکتب شد یا یک مکتب بود و در مورد این مکتب، من حالا دیدم به حمدالله کتاب های متعدّدی چاپ شده که ندیده بودم این کتاب ها را؛ اگر بخواهیم آن چیزی را که اسمش را میگذاریم مکتب سلیمانی، در یکی دو جمله‌ کوتاه تبیین کنیم، باید بگوییم این مکتب عبارت است از صدق و اخلاص، این دو کلمه در واقع عنوان و نماد و نمایه‌ مکتب سلیمانی است. صدق یعنی همان چیزی که در آیه‌ شریفه‌( مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیه) است که حالا مختصری توضیح عرض میکنم. اخلاص هم همین است که در آیات متعدّد قرآن از جمله این آیه‌ی شریفه قُل اِنّی اُمِرتُ اَن اَعبُدَ اللهَ مُخلِصًا لَهُ الدّین آمده، این دو عنوانِ قرآنی، تشکیل‌دهنده‌ی حرکت شهید سلیمانی بود.»

امام جعفرصادق علیه‌السلام در رابطه با شهادت می فرمایند:« اُغزوا تُوَرِّثوا ابناءَكُم مَجداً، در جبهه‌های نبرد با دشمن همواره آماده و در راه خدا جهاد نمائید که شرف و افتخار را بعد از خود برای فرزندانتان به یادگار خواهید گذاشت.»

این روز ها که کم کم نزدیک میشویم به سومین سالگرد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، مردم کشور ایران آمده می‌شوند برای عزاداری شهادت این مرد بزرگ و آسمانی.

امان از این مردم نادان و جاهل که امروزه نیز با حضور در این جامعه احساس می‌کنیم که هنوز داعشیان زمان هستند و هدفشان را کودکان و نوجوانان که نسل های حاج قاسم قرار داده‌اند‌، نگذاریم که تاریخ تکرار شود، نگذاریم دشمنان که می خواهند کودکان و نوجوانان ما را که قطعا عضوی از سربازان مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند را نابود کنند، بلکه ما فرزندان انقلاب هدفمان باید نابودی آنها باشد.

بابا قاسم، از دلتنگی هایم برایت می گویم؛ بدون آنکه بدانم تا چه انداره حرف های من می تواند برای مرد بزرگی مثل شما خواندنی باشد، می دانم که قلم من در مقابل بزرگی شما ناتوان است، که جایگاه والای شما را بیان کند؛ اما خوب می دانم که بزرگی شما می تواند کوچکی مرا ببخشد؛ بابا قاسم در روز قیامت لطف و محبت خود را شامل حال همه دوستاران خود و فرزندان و خانواده خود گردان.

در آخر من بسیجی دهه هشتادی، اعلام می‌کنم با فدا کردن جانم در راه اهداف شما و رهبر انقلاب اسلامی، خواهم ماند و هیچ وقت فراموش نکرده ام که شما رفتید تا اسلام ناب محمدی باقی بماند.

*دانش آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار