نماینده مجلس شورای اسلامی: 

اگر متحول شویم سند تحول بنیادین محقق می‌شود

مدیران و معاونین مدارس در نسل آینده و افکار این دانش‌آموزان بسیار مؤثر هستند/تغییر در انسان‌ها مهم‌ترین فعل حیات بشری است

کاشمر(پانا) - نماینده شهرستان کاشمر، خلیل آباد، کوهسرخ و بردسکن گفت طرح تحول آموزش و پرورش، زمانی محقق می‌شود که ما متحول شویم و طرح تحول در هر جای عالم تحقق‌اش با تحول درونی است.

کد مطلب: ۱۳۳۰۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اگر متحول شویم سند تحول بنیادین محقق می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک‌بین، نماینده مردم ترشیز در همایش قرارگاه جهادی تعلیم و تربیت استان خراسان رضوی، گفت:« طرح تحول آموزش و پرورش، زمانی محقق می‌شود که ما متحول شویم، طرح تحول در هر جای عالم تحقق اش با تحول درونی است ما باید تغییر کنیم و در واقع تغییر در انسان ها، مهم‌ترین فعل حیات بشری است.»

وی در همین راستا گفت:« ما نباید نگران تربیت فرزندان مان باشیم؛ بلکه باید نگران تربیت خودمان باشیم؛ زیرا 80درصد تربیت ها، تربیت های والدین است. اگر والدین با ادب داشته باشند فرزندشان نیز مودب هستند.»

نیک بین در ادامه اذعان کرد:« اکثر افراد می گویند برای اجراء سند تحول نیاز به هزینه است؛ امّا بنده می گویم پول است، ولی متأسفانه فعالیتی برای اجرای این سند صورت نمی گیرد. مشکلات دانش آموزان در مدارس به تمامی شما مدیران مربوط است و طرح تحول بنیادین با یکجانشینی اجرا نمی شود؛ بلکه با تلاش و کوشش شما اجرا می شود. اگر مدیر مدرسه‌ای نتواند مسائل مالی مدرسه را به تنهایی حل کند، از نظر من بایستی یک تأملی در برنامه اش ایجاد کند و شما حتماً می توانید در این راستا موفق باشید و صرفاً مدیران مدارس سعی کنند با انجام کارهای خوب برای دانش آموزان ماندگار شوند‌ و در واقع مدیران و معاونین مدارس در نسل آینده و افکار این دانش آموزان بسیار مؤثر هستند.»

گفتنی است در این قرارگاه، با تکیه بر «سند تحول بنیادین» به عنوان راهبرد کاربردی تعلیم و تربیت، بر آموزش مدیران و اجرایی سازی سند تحول در مدارس نیز تاکید می شود.

قرارگاه تعلیم و تربیت استان خراسان رضوی در آرامگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) در قالب دوره های آموزشی- کارگاهی با حضور محمد تقی فخریان، مشاور مدیرکل و دبیر اجرایی قرارگاه، عباس حقیقی و محمد لایقیان، مدرسین قرارگاه جهادی، مدیران مدارس شهرستان های کاشمر، کوهسرخ، خلیل آباد و مسئولین شهرستان کاشمر برگزار شد.

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار