استاندار زنجان:

اقتصاد کشور از اتکا به فروش نفت به سمت درآمد مالیاتی تغییر حرکت می‌دهد

زنجان (پانا) - استاندار زنجان با بیان اینکه حرکت اقتصاد عمومی کشور از اتکا به فروش نفت به سمت درآمدهای مالیاتی تغییر می‌کند گفت با افزایش درآمد مالیاتی و کنترل نقدینگی‌ها مشکلات معیشتی مردم حل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اقتصاد کشور از اتکا به فروش نفت به سمت درآمد مالیاتی تغییر حرکت می‌دهد

محسن افشارچی، عصر امروز در نشست با مدیران دستگاه‌های اقتصادی، نظارتی و فعالان حرفه حسابداری که به‌مناسبت 15 آذر، روز ملی حسابدار برگزار شد، اظهار کرد: استراتژی دشمن در برابر ملت ایران، فشار معیشتی است و امروز نه تنها قشر کم‌برخوردار بلکه بخشی فراتر از آن تحت فشار معیشتی هستند.

وی با بیان اینکه حرکت نظام در نگاه کلان یه‌گونه‌ای باید باشد که مشکلات معیشتی را حل کند، ابراز کرد: حل مشکلات معیشتی، کار ساده‌ای نیست چرا که اقتصاد کشور زمانی متکی بر فروش نفت بود و حتی حرکت کارکردی نیز بر مبنای فرهنگ درآمد نفتی بود.

افشارچی با بیان اینکه واقعیت این است که رویکرد اتکا به فروش نفت تغییر کرده و به شکل دیگری در کشورداری باید تدبیر شود، خاطرنشان کرد: اعتبارات تملک دارایی سال جاری 11 درصد تحقق یافته که همین امر نشان از تغییرات حرکت اقتصادی کشور از درآمدهای نفتی به سمت درآمدهای مالیاتی است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه این تغییر زمان‌بر خواهد بود، افزود: میزان مالیات دریافتی در سال‌های آینده عدد بزرگتری خواهد بود تا این فشار باثبات از جمهوری اسلامی برداشته شده و نقدینگی‌ها کنترل شود.

وی با بیان اینکه تعداد افرادی که دست به اغتشاش می‌زنند خیلی کم است، گفت: یکی از دلایل نارضایتی مردم همین فشار معیشتی است که با تغییر رویکرد از درآمد نفتی به درآمد مالیاتی حل خواهد شد.

افشارچی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل نارضایتی مردم، لایه‌های میانی است که نارضایتی در لایه‌های میانی را نیز تا حد امکان باید کاهش دهیم، اظهار کرد: هدف بزرگ که تغییر رویکرد به درآمد مالیاتی و حل مشکلات معیشتی است را باید در نظر گرفته و ببینیم هر کدام از ما در جایگاه حقوقی خود چگونه برای کاهش نارضایتی مردم می‌توانیم تلاش کنیم.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل نارضایتی مردم، ناکارآمدی نقطه‌ای در بخش‌های مختلف از جمله بانک، بهداشت، شهرداری‌ها و... است که نارضایتی‌ها در این این بخش‌ها نیز باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه هدف نظام جمهوری اسلامی، خروج از یک کشور سلطه‌پذیر است، گفت: از این هدف باید آگاه شویم و بدانیم که چه کاری می‌توانیم برای جلب رضایت مردم و مراجعه‌کنندگان می‌توانیم انجام دهیم.

افشارچی تصریح کرد: نقش نفت در درآمدهای کشور کمرنگ شده و حرکت اقتصاد عمومی دولت به سمت مالیات‌محوری است که این تغییر برای عبور از پیچ کنونی باید جدی گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار