مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

توسعه دانش آموزی در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش افزایش چشم‌گیری داشته است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی روسای ادارات فنی و حرفه ای و کاردانش استان‌های کشور به تشریح برنامه‌های راهبردی این دفتر پرداخت.

کد مطلب: ۱۳۲۸۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
توسعه دانش آموزی در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش افزایش چشم‌گیری داشته است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عباس بیات مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در نشست روسای ادارات فنی و حرفه ای و کاردانش استان‌های کشور که در سالن مدیران اردوگاه شهید منتظری شهرستان شهریار برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری شاهد افزایش چشم‌گیر درصد توسعه دانش آموزی در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش در سطح کشور بودیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی بیان داشت: توسعه کمی، ایستگاه میانی است و آموزش‌های فنی و حرفه ای و کاردانش در هنرستان‌ها باید به گونه‌ای باشد که شاهد اشتغال‌آفرینی فارغ التحصیلان هنرستانی و افزایش صلاحیت هنرجویان باشیم. اگرچه این مهم جز با هدایت تحصیلی هنرجویان با توجه به نیاز سنجی بازار کار در استان‌های کشور و بهبود کیفیت آموزشی محقق نخواهد شد.

وی در پایان با بررسی چالش‌های موجود در حوزه تامین نیروی انسانی و تجهیزات و هم‌پوشانی رشته‌ها، راهکارهای کلان و پیگیری‌های صورت گرفته در جهت بهبود کیفیت آموزش‌های مهارتی را تشریح کرد و روسای ادارات فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان‌ها به بیان نظرات و پیشنهادات در این زمینه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار