رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد؛

تلاش برای بهبود زندگی و تحصیل دانش‌آموزان استثنایی

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور از تلاش برای بهتر کردن زندگی و تحصیل دانش‌‌آموزان استثنایی خبر داد و گفت دانش‌آموزانی که به جهت عدم توانایی مالی نمی‌توانند تحصیلات خود را با موفقیت طی کنند، این اطمینان به دانش‌آموز استثنایی داده می‌شود که می‌تواند تحصیلات خود را داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای بهبود زندگی و تحصیل دانش‌آموزان استثنایی

علی‌محمد قادری صبح امروز در مراسم امضای دو تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این سازمان و سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور و معاونت فرهنگی وزارت ورزش که همزمان با روز جهانی معلولان به امضا رسید، اظهار کرد: نقشی که امروز سازمان آموزش و پررش استثنایی برای حدود ۱۰۰ هزار دانش‌آموز که مسیر رشد و تعالی فرزندان این خانواده در این مدارس را بر عهده دارد بسیار اهمیت دارد زیرا کمبودها و کاستی‌هایی که در جامعه اعم از فضاهای حداقلی و امکانات حمل و نقل در مسیر رشد و تعالی آنان وقفه‌هایی ایجاد کرده است که باید بتوانیم با همدلی و هم‌افزایی میان دو مجموعه بهزیستی و آموزش‌وپرورش استثنایی کشور مسیر روشنی را برای خانواده آنها و برای اثربخشی خدمات آموزش‌وپرورش داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: امروز می‌خواهیم در مسیر گفتمانی و برای ایجاد یک رابطه حرفه‌ای میان دو دستگاه که با فرصت کم قرار است عنوان بالاترین خدمت را داشته باشد، انشالله خدمات موثر، مستمر و بهنگام در اختیار افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنها قرار بگیرد. این تفاهم‌نامه، تفاهم‌نامه‌ای اجرایی خواهد که نفر ساعت‌ها از سوی هر دو سازمان بر روی آن کارشده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه تبدیل به یک بسته خدمتی موثر باشد چه افرادی که احیانا بازمانده از تحصیل شدند به‌دلیل محرومیت و در جاهایی به دلیل عدم شناخت از وجود جایگاهی برای آموزش این طیف از افراد، از خدمات هر دو سازمان استفاده کنند.

قادری با بیان اینکه تلاش ما بهتر کردن زندگی و تحصیل دانش‌آموزان استثنایی است، گفت: دانش‌آموزانی که به جهت عدم توانایی مالی نمی‌توانند تحصیلات خود را با موفقیت طی کنند، این اطمینان به دانش‌آموز استثنایی داده می‌شود که می‌تواند تحصیلات خود را داشته باشد و به موفقیت‌های مد نظرش برسد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور و سازمان بهزیستی و معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به امضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار