مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان:

آموزش اقدامات هنگام وقوع زلزله به دانش‌آموزان، در فراگیری حداکثری جامعه کمک می‌کند

سمنان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان با عنوان این مطلب که شعار مانور زلزله امسال «مدرسه ایمن و جامعه تاب آور» است، گفت آموزش اقدامات هنگام وقوع زلزله به دانش‌آموزان، در فراگیری حداکثری جامعه کمک می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش اقدامات هنگام وقوع زلزله به دانش‌آموزان، در فراگیری حداکثری جامعه کمک می‌کند

علیرضا کُرد، در مراسم مانور زلزله مدرسه بنت الهدی شهرستان سمنان، با اشاره به این نکته که ما باید همیشه آمادگی لازم را در برابر زمین لرزه داشته باشیم، تصریح کرد: مانور در همه مدارس شهرستان سمنان درحال برگزاری ست و در ۳۰ مدرسه آموزش آن به طور ویژه توسط همکاران هلال احمر به دانش آموزان انجام می شود‌.

وی با بیان این مطلب که زلزله خبر نمی‌کند و هر لحظه امکان وقوع آن وجود دارد، تصریح کرد: از آنجایی که برگزاری مانور زلزله و ایمنی در سطح مدارس استان باید زنگ مقاوم سازی مدارس و هشداری برای مسئولان باشد؛ بنابراین ایمن سازی مدارس، در دستور کار مسئولین و ستاد مدیریت بحران قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان، از اجرای خوب مانور زلزله توسط دانش آموزان ابراز رضایت کرد و افزود: امروز دانش آموزان این مانور را بسیار خوب اجرا و نقش آفرینی کردند و دستگاه های امدادرسان نیز به کمک گروه های سازماندهی شده دانش آموزی آمدند.

کُرد، با بیان اینکه مانور زلزله، در حقیقت تمرینی برای واجب الهی یعنی حفظ جان است، گفت: در مانورها تمرین می‌کنیم که چگونه جامعه در برابر بلایا و حوادث طبیعی ایمن شوند، زیرا برخی از آسیب‌ها و بلایا غیر محسوس و ناآشنا رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مانور زلزله در آمادگی و کسب تجربه برای نجات خود و امدادرسانی به دیگران در زمان وقوع حادثه بسیار مؤثر است، افزود: مانور شبیه‌سازی شرایط بحرانی و یک مجموعه از تمرین‌ها برای ارزیابی برنامه‌های تدوین شده به منظور مقابله و مواجهه با حوادث و بلایا به ویژه زلزله در تمامی مکان‌ها از جمله مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان تصریح کرد: دانش‌آموزان هنگام اجرای مانورها در شرایط حادثه قرار گرفته و همین امر سبب می‌شود که شیوه رویارویی با زلزله را که از پیش با استفاده از روش‌های علمی و نتیجه‌بخش تدوین شده و مورد ارزیابی نیز قرار گرفته را بیاموزند و این یافته‌های تجربه شده را نیز در طول زندگی و هنگام زلزله مورد استفاده قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار