با حضور استاندار یزد؛

آیین نمادین بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله در یزد برگزار شد

یزد (پانا) - آیین نمادین بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» در دبیرستان دخترانه شهید دهقان ناحیه ۲ یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آیین نمادین بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله در یزد برگزار شد

با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور، دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شهید دهقان ناحیه ۲ یزد عکس‌ العمل صحیح و سریع را در طبق سناریوی تعریف شده اجرا و پس از آن به فضای باز و حیاط مدرسه رفتند.

دستورالعمل پناه‌گیری ایمن و خروج اضطراری، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق و اسکان اضطراری از جمله برنامه آموزشی این مانور بود.

هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مواجهه با زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش ‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده‌ های طبیعی است.

لازم به توضیح است این مراسم با نقش‌ آفرینی دانش آموزان مدرسه و با همکاری جمعیت هلال احمر، اورژانس و آتش‌نشانی و با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، محسن حرازی زاده مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان، محمد کاظم حیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش، محمدعلی ملک‌زاده مدیرکل مدیریت بحران، محمد ملاباقری رئیس سازمان دانش‌آموزی و جمعی از مسئولین استانی انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار