وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی خبر داد؛

عملیاتی شدن طرح‌های «هر دانش‌آموز، یک هنر» و «هر دانش‌آموز، یک مهارت»

یزد (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی، از عملیاتی شدن دو طرح «هر دانش‌آموز، یک هنر» و «هر دانش‌آموز، یک مهارت» خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
عملیاتی شدن طرح‌های «هر دانش‌آموز، یک هنر» و «هر دانش‌آموز، یک مهارت»
یوسف نوری در جریان سفر خود به استان یزد در دیدار با شماری از دانش‌آموزان این استان با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای دو طرح «هر دانش‌آموز، یک هنر» و «هر دانش‌آموز، یک مهارت»، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، ۱۰ تا ۲۰ درصد ساعات درسی دانش‌آموزان باید خارج از مدرسه باشد که در صورت اجرا، آموزش و پرورش از حالت بسته و خشک خارج می‌شود.
یوسف نوری اظهار کرد: هر دانش‌آموز باید دست‌کم یک مهارت و هنر را بیاموزد و ما قصد داریم این مهم را با تدوین و اجرای دو طرح «هر دانش‌آموز، یک هنر» و «هر دانش‌آموز، یک مهارت» عملیاتی کنیم.
وی درباره ورزش مقطع ابتدایی نیز افزود: ما ساعات ورزش ابتدایی را اضافه کردیم؛ ضمن آنکه ۳۲ زورخانه نیز برای دانش‌آموزان کشور در حال ساخت داریم.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه ۲۱۰۰ زمین چمن و سالن مدرسه در سطح کشور نیز در حال ساخت است، گفت: تاکنون ۱۱۰۰ مورد آن تکمیل شده است.
نوری تصریح کرد: استان یزد در کنکور سراسری طی ۲۸ سال متوالی صدرنشین بوده است. لازم است دانش‌آموزان این استان در المپیادها هم مثل کنکور، رتبه‌های اول کشور و جهان را کسب کنند.
وی بر تقویت المپیادها و توجه ویژه به آن در وزارتخانه هم اشاره کرد و گفت: همین توجه باعث شده تا هفت مدال کسب‌شده در سال گذشته، در این حوزه، به ۲۰ مدال در سال جاری برسد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شما دانش‌آموزان باید علاوه بر کسب علم و دانش، در زمینه هنر هم مهارت داشته باشید تا آن هنر با علم شما عجین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار