در نخستین یادواره کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموزمنطقه ۱۵ تهران مطرح شد:

شهدا نمونه بارز انسان تکامل یافته هستند

برگزاری یادواره شهدا، درواقع ترویج گفتمان جهادگری و تقویت روحیه تعاون و ایثار گری است

تهران ( پانا ) - آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه، هدف وجود انسان در این دنیا رسیدن به تکامل است؛ تکاملی که با وجود سختی ها و آسانی ها به دست می آید. شهدا را نمونه بارز انسان تکامل یافته برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
شهدا نمونه بارز انسان تکامل یافته هستند

مراسم باشکوه و معنوی یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز منطقه ۱۵ در پردیس تئاتر تهران با حضور خانواده گرامی شهدا، آیت الله صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران، مدیران مناطق و مدارس آموزش و پرورش و شهید گمنامی که به صورت ویژه به میهمانی برنامه آمد، برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پرشور آحاد مردم و مسئولین برگزار و با پیکر مطهر یک شهید گمنام مزین شد، یادو خاطره همه شهدا به ویژه شهیدان حاج قاسم سلیمانی، محسن حججی و شهیدان ایثار گر دانش آموز همچون علی لندی، بهنام محمدی، محمد حسین فهمیده گرامى داشته شد.

آیت الله صدیقی بیان کرد: هدف وجود انسان در این دنیا رسیدن به تکامل است؛ تکاملی که با وجود سختی ها و آسانی ها به دست می آید. خداوند در قرآن به انسان نیکو پاداش بهشت می دهد اما کسانی می توانند به این درجه ارزشمند دست یابند که در دنیا به تکامل رسیده باشند.

وى در ادامه گفت: شهدا نمونه تکامل یافته انسان هستند. شهدایی که با ایثار و شجاعت تا پای جان در برابر میهنشان دفاع کردند. این شهدا مایه افتخار و سربلندی ایران هستند. با وجود شهیدانی این چنین، دشمن ایران و اسلام و در رأس آن آمریکاى جنایتکار جرأت انجام هیچ اقدامی علیه ما را ندارد. چون دقیقا می دانند که نمی تواند لحظه ای ملت ایران را از عشق به میهن و ایران اسلامی دل سرد کند. ما در منطقه ٥٢٨ شهید و در کل کشور ٣٦ هزار شهید دانش آموز داریم؛ این یعنی افتخار، سربلندی و سرافرازی برای ایران.

در ادامه مطلب غفاری؛ مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه ۱۵ عنوان کرد: یادواره شهدا و برگزاری این گونه یادواره ها درواقع ترویج گفتمان جهادگری و تقویت روحیه تعاون و ایثار گری است. جهارگری و ایثار گری که طبق سند تحول بنیادین، دانش آموز ما باید ولایت مدار، انقلابی، ایثارگر، جهادگر، مسئولیت پذیر باشد و بتواند خودش را فدای دیگری کند و از جان و مال و وقت و زمان خودش در جهت رشد و تعالی جامعه و اجتماع و کمک به دیگران استفاده کند.

وی ضمن گرامىداشت یاد شهداى دانش آموز افزود: دانش آموزان فداکارى همچون علی لندی و محمد هادی امینی برای اینکه خطوط اسلام و انقلابی در فراتر از مرزهای ایران آسیب نبیند، جان خودشان را هدیه کردند.این گفتمان باید ترویج شود؛ راه ترویج این گفتمان ها بر پایه‌ی برگزارى این یادواره ها و کنگره ها و زنده نگه داشتن یاد شهداست؛ همانطور که گفته اند راه شهیدان رفتنی است نه گفتنی.

بعداز سخنان غفاری از خانواده شهیدان محمد هادی امینیان، فاضل بجستانی، محمدیان، اشرفی، رضا صالحی دولابی، خدایاری، نعمت یوسفی، علی اکبر بخشی پور، محمد کرمانشاهی، هاشم عابدین زاده و همچنین از احمدی و آذین که از مدیران مدارس منطقه ۱۵ بوده و خود فرزند شهید هستند؛ تقدیر به عمل آمد.

در پایان این مراسم معنوى؛ از کتاب ارزشمندی به نام زیست نامه هفده شهید فرهنگی در چهار جلد رونمایی شد و با بدرقه و تشییع پیکر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، مزین و متبرک شد.

دانش آموز خبرنگار: مهلا غلامحسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار