معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

خیرین مدرسه‌ساز باید به سمت احداث هنرستان سوق داده شوند

امسال ۴۰ هنرستان در جوار صنعت ایجاد شد/ ۳۲ هنرستان در حال احداث داریم

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خیرینی که در حوزه ساخت مدارس اقدام کرده‌اند با توجه به پاسخگو نبودن سیستم دولتی برای احداث مراکز آموزش فنی‌ حرفه‌ای، باید به سمت احداث هنرستان سوق داده شوند.

کد مطلب: ۱۳۲۷۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
خیرین مدرسه‌ساز باید به سمت احداث هنرستان سوق داده شوند

محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «در بحث آموزش متوسطه یکی از اولویت‌هایمان مهارت‌آموزی برای دانش آموزان متوسطه اول، متوسطه نظری، فنی حرفه‌ای و کار و دانش است و البته معتقد هستیم این موضوع به‌راحتی و به تنهایی محقق نمی‌شود، یعنی سیستم دولتی جوابگوی نیاز حوزه آموزش‌های فنی حرفه‌ای نیست و این موضوع در هیچ جای دنیا نیز در اختیار سیستم دولتی نیست.»

وی با بیان این موضوع که بحث ارتباط‌ آموزش‌های فنی و حرفه ای با بازار ضمن جلب مشارکت خیرین موضوع بسیار مهی است، گفت: «خیرینی که در حوزه ساخت مدارس اقدام کرده‌اند با توجه به پاسخگو نبودن سیستم دولتی برای احداث مراکز آموزش فنی‌ حرفه‌ای، نیاز است به سمت احداث هنرستان سوق داده شوند. نکته بسیار مهم‌تر این است که عمده خیرین ما کارخانه‌دار هستند و یا در حوزه اقتصادی، بنگاه‌های اقتصادی، صنعتی و حتی در زمینه کشاورزی و در بخش‌های اقتصادی کشور فعال هستند.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: «نگاه ما این است که بتوانیم توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای را با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و مشاغل، بخش کشاورزی، صنعت و خدمات داشته باشیم. به لطف خدا امسال توانستیم چهل هنرستان جوار صنعت را ایجاد کنیم، یعنی هنرستان‌هایی در حوزه کشاورزی و حوزه خدمات که به صورت تمام با توجه به این نگاه توسعه‌ای بود‌؛ ان‌شالله در آینده شاهد بیشتر شدن این هنرستان‌ها همراه با مشارکت خیرین و استفاده از ظرفیت این عزیزان باشیم.»

کاظمی با تاکید بر اینکه در اولین جلسه با خیرین مدرسه‌ساز رویکرد آموزش متوسطه و بخش آموزش فنی‌ حرفه‌ای مطرح خواهد شد، عنوان کرد: «مقوله مدرسه‌داری در حوزه آموزش‌های فنی حرفه‌ای در سال‌های گذشته هم وجود داشته و همواره با نگاه توسعه‌ای بوده اما طی بیست سال گذشته این موضوع کمرنگ‌تر شده است. ما به دنبال احیای این حوزه هستیم و ان‌شالله گام‌های محکمی را برخواهیم داشت.»

وی در پایان یادآور شد: «درحال حاضر ارتباط خوبی بین جامعه‌ خیرین، صنایع و آموزش و پرورش به وجود آمده و مصداق بارز این موضوع در استان اصفهان اتفاق افتاده است. ما 32 هنرستان در حال احداث داریم که فضای فیزیکی آت توسط خیرین ساخته می‌شود و قرار است کار تجهیز و امر آموزش توسط کارخانجات مختلف در شهرک‌های صنعتی و یا در بخش‌های مختلف در جوار کارخانه‌هایی که برخی از آن‌ها متعلق به خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان است محقق شود. چنین موضوعاتی می‌تواند به عنوان الگو تکثیر شود تا در سراسر کشور بتوانیم از این ظرفیت‌ها بیش‌تر برای تربیت نیروی انسانی متخصص استفاده کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار