مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش:

ارتباط پررنگ و نزدیک صف با ستاد، بازدهی مطلوبی در اهداف سازمانی خواهد داشت

تهران (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در جمع اعضای شورای معاونین و روسای ادارات داخلی آموزش و پرورش استان همدان، اظهار داشت ارتباط پررنگ و نزدیک صف با ستاد، بازدهی مطلوبی در اهداف سازمانی خواهد داشت و می بایست مدنظر مدیران ادارات باشد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط پررنگ و نزدیک صف با ستاد، بازدهی مطلوبی در اهداف سازمانی خواهد داشت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، سیدمجتبی هاشمی در نشست مشترک شورای معاونین آموزش و پرورش استان همدان و روسای ادارات تابع، بیان داشت: در بحث مدیریت، یک مدیر کارآمد باید دو موضوع را کنترل کند. اول بحث سیاست‌گذاری های کلان و نظارت‌هایی که در سطح عالی باید اتفاق بی‌افتد و دوم کنترل نتایج است که معمولاً در صف اتفاق می‌افتد.

هاشمی خاطرنشان کرد: پس از دوران همه‌گیری کرونا، فضای گفت‌وگو ایجاد شده و طبیعتاً این گفتگوها باید رخ دهد تا ما نیز در وزارتخانه بتوانیم سلسله مسائل آموزش و پرورش را رصد و بررسی کنیم و در حوزه نظارت و کنترل، آن‌ها را به صورت دقیق برنامه‌ریزی کرده و در ارزیابی‌های وزارتی لحاظ کنیم.

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: مسائل و مشکلات آموزش و پرورش هر استان می‌بایست در سه حوزه مدیریتی، پرورشی و تربیتی و آموزشی دسته بندی شود و باتوجه به ‌های هر استان در شورای معاونین مطرح شود تا به صورت مشخص‌تری دربیاید و در صورت امکان با توجه به امکانات و مقتضیات رفع و رجوع و در غیر این صورت به وزارت منعکس شود.

وی اظهار داشت: در هر ستاد، می‌بایست نقشه راه پنج ساله‌ای برای فعالیت‌های سازمانی پیش‌بینی شود و همچنین اطلاعات و آمار مناسبی در مورد نیروی انسانی ازجمله «نسبت معلم به دانش آموز، جنسیت و مقطع تحصیلی» در دسترس باشد تا این پیش‌بینی کمک شایانی در تصمیم‌گیری های سال‌های تحصیلی پیش رو داشته باشد.

هاشمی در ادامه بیان داشت: امسال تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی کشور یک میلیون و هفتصد هزار نفر است که پیش‌بینی می‌شود این عدد در دو سال آینده ثابت بماند و بعداز آن با توجه به کاهش جمعیت، با شیب بسیار ملایمی کمترشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار