معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن:

تلفیق گروه کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی و تفکر و سبک زندگی، بازمهندسی تربیت است

رودهن (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن، تلفیق گروه کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی و تفکر و سبک زندگی را در راستای فعالیت‌های تربیتی در مدارس، بازمهندسی تخصصی، پیشرفته و نوین‌ این فعالیت‌ها معرفی کرد که جریانی پویا و جذاب‌ را برای تربیت محقق خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تلفیق گروه کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی و تفکر و سبک زندگی، بازمهندسی تربیت است

جلسه هم‌اندیشی سرگروه‌ کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی و سرگروه تفکر و سبک زندگی آموزش و پرورش رودهن در دفتر معاون پرورشی و تربیت‌بدنی این اداره برگزار شد.

در این جلسه مهدی حبیبی ضمن تاکید بر همکاری، هم‌افزایی و مشارکت تربیتی بین سرگروه‌ها، گفت: فعالیت‌های تربیتی و به طور کلی اقداماتی که در جهت پرورش و آموزش مهارت‌های زندگی و شخصیت دانش‌آموزان حال در قالب اقدامات پرورشی و یا در قالب درس تفکر و سبک زندگی در مدارس ارائه می‌شود، نیازمند تعاملات گسترده و پویای عوامل و کارکنان است، تا اهداف به نحو مطلوب تامین شود،گ؛ بدین منظور تلاش کنید که جلسات تعاملی را افزایش دهید تا بتوان کیفیت سطح تربیتی و مهارتی را در بین دانش‌آموزان افزایش دهیم‌.

در ادامه سکینه آقایاری، سرگروه کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی در آموزش و پرورش رودهن اذعان کرد: به دلیل وقفه طولانی تعطیلی مدارس در سال تحصیلی جدید فعالیت‌های پرورشی باید متعهدانه و مجدانه پیگیری شود، بدین‌منظور باید تنوع فعالیت‌های پرورشی و قالب اجرای آن هنرمندانه طراحی و اجرا شود، تخصص تربیتی در اجرا به کارگرفته شود، مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌ها افزایش یابد، صمیمیت میان مربیان و دانش‌آموزان در چارچوب مدرسه ارتقا یابد تا از بستر این صمیمیت بتوان در مسیر اهداف قدم برداشت.

آقایاری همچنین بیان کرد: ما در تلاش هستیم تا با برگزاری کارگاه‌های تخصصی و پیشرفته مهارت‌های تربیتی مربیان و معاونین پرورشی‌مان را افزایش دهیم تا ضمن جذب مشارکت فعال دانش‌آموزان، مربیان ما توانمند در مدارس ظاهر شده و با خلاقیت و ابتکار عمل خاص خود بتوانند این مهارت‌ها و توانمندی‌ها را به کار بسته تا فعالیت‌های پرورشی چون یک‌جریان سیال و پویا به مسیر بالندگی و ارتقای خود ادامه دهد.

سیده کلثوم موسوی سرگروه درس تفکر و سبک زندگی آموزش و پرورش رودهن در جریان این جلسه، تصریح کرد: درس تفکر و سبک زندگی در واقع نقشه راه کلی برای زندگی دانش‌آموزان ارائه می‌دهد گرچه ساده و ابتدایی مسائل بیان می‌شود اما همانطور که از نام درس پیداست در ورای تمام این آموزش‌های ساده، مفاهیمی عمیق از انسانیت و زندگی نهفته است که اگر درست و اصولی توسط دبیران این درس به آن پرداخته شود قطعا شاهد تاثیرات شگرف آن روی دانش‌آموزان و در نگاهی کلی‌تر حتی آینده جامعه خواهیم بود.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا در گروه تفکر و سبک زندگی. اجرای کارگروه‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی مخصوص دبیران برگزار خواهد شد ضمن اینکه بازدیدهای دوره‌ای از کلاس‌های این درس در دستور کار است که به مرحله اجرا درخواهد آمد.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار