یک مشاور مدرسه در نیشابور:

‌گرایش دانش‌آموزان به مواد اعتیادآور را باید جدی گرفت

مشهد(پانا) - مشاور دبیرستان عزت طلایی شهرستان نیشابور گفت مواد اعتیادآور تنها مواد مخدر نیستند بلکه مواد محرک، روانگردا‌ ها، داروهای تقویت حافظه، داروهای انرژی‌زا نیز مواد خطرناکی هستند که نوجوانان را تهدید می‌کنند و باید خطر آن را جدی گرفت.

کد مطلب: ۱۳۲۶۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
‌گرایش دانش‌آموزان به مواد اعتیادآور را باید جدی گرفت

زهره دلقندی، مشاور دبیرستان عزت طلایی شهرستان نیشابور در رابطه با مواد اعتیادآور صنعتی و علائم آن گفت: مواد اعتیادآور صنعتی مانند شیشه، علائم مصرف و یا رفتار اعتیادی مانند مواد مخدر ندارند و تشخیص علائم آن نیز در کوتاه مدت دشوار است. این در حالی است که تاثیر بسیار مخرب و خطرناکی بر اعصاب و روان مصرف‌کننده می‌گذارد.

وی با بیان اینکه کلیه کارکنان مدرسه در ترویج آموزش‌های پیشگیرانه در مدرسه مسئول هستند، ادامه داد: از فعالیت‌های دانش آموزان در زمینه ترویج پیشگیری از رفتارهای پرخطر باید حمایت کرد.

وی افزود: تغییر در الگوی خواب و تغذیه، تغییر در خلق و خو و رفتارها، افت تحصیلی، غیبت و تاخیر در مدرسه، تغییر در ظاهر فیزیکی، اجتناب از ارتباط با اعضای خانواده، گوشه‌گیری و تمایل زیاد به تنهایی از علائم و نشانه‌های هشداردهنده در مورد خطرپذیری نوجوانان در گرایش به مواد اعتیادآور است.

دلقندی در پایان اظهار کرد: برای پیشگیری از روی آوردن دانش آموزان به مواد مخدر باید رفتارهای پرخطر را شناسایی کنیم، ویژگی‌های رشدی دانش آموزان به خصوص در دوره بلوغ را بشناسیم، سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهیم، علائم و خطرات مواد اعتیادآور را مطالعه کنیم و با دانش آموزان ارتباط موثری داشته باشیم.

دانش آموز خبرنگار: رقیه بلقان آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار