مدرس برنامه یاریگران زندگی:

پیشبرد اهداف آموزش یاریگران زندگی، مستلزم توانمندسازی مشاوران مدارس است

پاکدشت(پانا) - مدرس برنامه یاریگران زندگی در جلسه آموزشی یاریگران زندگی منطقه پاکدشت، پیشبرد اهداف آموزش یاریگران زندگی، با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و بررسی مشکلات را مستلزم توانمندسازی مجریان طرح از جمله مشاوران مدارس، رابطین و خانواده‌های دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۵۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پیشبرد اهداف آموزش یاریگران زندگی، مستلزم توانمندسازی مشاوران مدارس است

جلسه آموزشی یاریگران زندگی با موضوع توانمندسازی و آموزش برنامه کانون یاریگران زندگی، با هدف بررسی چالش‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حضور رابطین و مشاورین مدارس مجری طرح در سالن اجتماعات آموزش و پرورش پاکدشت برگزار شد.

نادر شیخ‌موسی، مدرس برنامه یاریگران زندگی در تشریح مبانی برنامه کانون یاریگران زندگی، پیشگیری و راهکارها پرداخت و اشاره کرد: برنامه یاریگران و موضوع پروژه‌ها باید بر اساس مسائل خاص هر مدرسه انتخاب شود.

وی در ادامه به نقش مهم مدیران و اهمیت وظایف مشاورین مدارس و همچنین نقش خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: عملکرد و سیاست‌گذاری خوب و هماهنگ مدارس می‌تواند در کاهش این آسیب‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

شیخ‌موسی خاطرنشان کرد: در کانون یاریگران زندگی به دنبال این هستیم که با همت و همکاری دانش‌آموزان و اولیا، آسیب‌های اجتماعی مختلف را در بین همکلاسی‌ها، هم محله‌ای‌ها، دوستان را شناسایی و برای مقابله با آن راه‌حل و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

وی این طرح را الگویی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان دانست و افزود: طرح یاریگران زندگی در سطح مدارس با هدف آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرایی شده تا مدرسه به مکان تمرین زندگی و فضایی لذت‌بخش برای یادگیری تبدیل شود.

مدرس برنامه یاریگران زندگی یکی از راه‌های پیشگیری و کاهش رفتارهای پرخطر در بین دانش‌آموزان را تقویت مهارت «نه گفتن» در بین آنان دانست و افزود: دانش‌آموزان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عدم گرایش به سوی رفتارهای پرخطر از جمله اعتیاد به مواد مخدر، نیاز به آموزش در خانه و مدرسه دارند تا قدرت «نه گفتن» را پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار