سرپرست آموزش و پرورش منطقه ٩ در جمع اعضای شورای پرورشی:

برنامه‌های پرورشی و تربیت‌بدنی باید مبتنی بر سند تحول بنیادین باشد

تهران (پانا) - سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه 9 در دیدار با معاون و کارکنان حوزه معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه بر لزوم تطابق برنامه‌های پرورشی و تربیت‌بدنی با سند تحول بنیادین و ابعاد مختلف زندگی دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های پرورشی و تربیت‌بدنی باید مبتنی بر سند تحول بنیادین باشد

مجید حسینی‌فر با تاکید بر اهمیت حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی از این معاونت به عنوان بخشی یاد کرد که بیشترین ارتباط مستقیم با مدیران مدارس، فرهنگیان و دانش آموزان به عنوان مخاطب و هدف اصلی آموزش و پرورش را دارد و افزود: معاونت پرورشی و تربیت بدنی هم باید برای روح و روان دانش‌آموزان و هم برای جسم آنان برنامه داشته باشد؛ بنابراین هر طرح یا برنامه‌ای که پیش‌بینی می‌شود باید تمام ابعاد زندگی دانش آموزان را در بر بگیرد.

وی افزود: هدف اساسی همه فعالیت های تربیتی مدرسه این است که با ایجاد انگیزه ها و محرک های لازم برای ادامه رشد و تکامل طبیعی و سالم دانش آموزان، امکانات کسب معرفت مهارت های ضروری و ارزش های مطلوب برای بهره مندی از زندگی را فراهم آورد.

سرپرست منطقه با اشاره به فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی در مدارس، فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی را فراتر از برگزاری یک سری مسابقات و راه اندازی گروه سرود و تئاتر یا مراسم صبحگاه یاد کرد و افزود: این نگاه که برنامه های پرورشی و تربیت بدنی را در امور فوق خلاصه کنیم، نگاهی ناچیز به برنامه های پرورشی است، بنابراین فعالیت ها و برنامه های تربیتی و پرورشی باید در متن تمام برنامه های درسی باشد و محدود به یک عنوان خاص نیست.

بومی سازی فعالیت های پرورشی و تربیتی در سطح منطقه از موضوعات مورد تاکید حسینی فر بود که در این خصوص با بیان اینکه ظرفیت های پرورشی موجود در هر شهر یا منطقه متفاوت است، گفت: برنامه های پرورشی می تواند با در نظر گرفتن ظرفیت های درونی منطقه اعم از نیروی انسانی و امکانات موجود طراحی و عملیاتی شود؛ به نحوی که می توان با در نظر گرفتن این عوامل، بنیان گذار بسیاری از برنامه ها شد.

سرپرست منطقه با اشاره به برنامه ریزی مبتنی بر سند تحول بنیادین و تربیت متوازن بر پرهیز از تربیت تک بعدی و توجه به تربیت چند بعدی دانش آموزان تاکید کرد و افزود: ما باید توجه کنیم که دانش آموز در تمامی شش ساحت تربیتی مذکور در سند تحول به طور متوازن تربیت شود.

حسینی فر در ادامه به موضوع هدف گذاری در برنامه های پرورشی و تربیتی اشاره کرد و افزود: هدف گذاری به مثابه ترسیم جاده ای برای آینده است و مهمترین عامل در کسب هر موفقیتی، تدوین و مشخص کردن دقیق اهداف است.

وی هدفگذاری را مهمترین عامل حرکت و خلق آینده دانست و اظهار کرد: هدف ها هستند که مقصد و مسیر زندگی فردی و سازمانی را روشن می کنند، بنابراین تلاشی ارزشمند است که معطوف به هدف باشد و تلاش بی هدف پرتاب تیر در تاریکی است و یکی از موانع بسیار مهم موفقیت و کامیابی، ناتوانی افراد و سازمان‌ها در تدوین اهداف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار