داور بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی:

قصه راه و رسم زندگی را به کودکان می‌آموزد

مشهد(پانا) - داور بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی گفت باید خانواده‌ها به خصوص پدر و مادرها در خانه برای بچه‌ها قصه بگویند، زیرا قصه باعث می‌شود که آنها راه و رسم زندگی را یاد بگیرند و خودشان را در فضای قصه احساس کنند و قهرمان قصه بدانند.

کد مطلب: ۱۳۲۴۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
قصه راه و رسم زندگی را به کودکان می‌آموزد

حسین قربان زاده در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: قصه و قصه گویی نقش تربیتی خیلی گسترده ای دارد. با قصه گویی ارتباط چشمی برقرار می شود و صمیمیت بیشتر می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بچه ها به چه روشی به قصه گویی و قصه خوانی علاقمند می شوند گفت: یکی از خوبی های قصه این است که ما مجبوریم کتاب بخوانیم به همین دلیل بچه ها هم کم کم عاشق کتاب خواندن می شوند؛ به این روش هم قصه گویی جدی گرفته می شود و هم کار تربیت نسل آینده راحت تر انجام می شود.

قربان زاده ادامه داد: اگر قصه گویی جدی گرفته شود و ترویج داده شود مطمئنا آشناییت بچه ها و حتی خانواده ها بیشتر می شود.

وی ادامه داد: معمولا بچه ها خیلی علاقه به پند و نصیحت ندارند. ما می توانیم به طور غیر مستقیم با قصه گویی راه و رسم و روش های تربیتی را آموزش دهیم. بچه هایی که زیاد قصه شنیدند اصولا آرام، متفکر و خلاق هستند.

قربان زاده در پایان گفت: امیدوارم خانواده ها قصه و قصه گویی را جدی بگیرند. حتی پدر بزرگ و مادربزرگ ها بچه ها را با قصه تربیت می کردند. امیدوارم در کشور بتوانیم فواید قصه و قصه گویی را بیشتر به بچه ها آموزش دهیم.

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار