مانور سراسری زلزله و ایمنی ۸ آذر‌ در مدارس آذربایجان‌ شرقی برگزار می‌شود

تبریز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان‌ شرقی از برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در ۸ آذر‌ در مدارس استان همزمان با سراسر کشور با شعار مدرسه ایمن‌ جامعه تاب‌آور، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مانور سراسری زلزله و ایمنی ۸ آذر‌ در مدارس آذربایجان‌ شرقی برگزار می‌شود

صمد علیزاده در جلسه کمیته برنامه ریزی و هماهنگی بیست و چهارمین مانور زلزله و ایمنی با ارایه گزارشی از روند اجرای مانور در سال های قبل و افتخارات کسب شده، بیان کرد: همه ساله مانور زلزله در مدارس با هدف ارتقاء توانمندی دانش آموزان برای مواجهه صحیح با بلایای طبیعی و واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و ترویج فرهنگ ایمنی در مدارس برگزار می شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان ادامه داد: شیوه نامه اجرای مانور به نواحی و مناطق ارسال شده و در تمامی مدارس استان دو رویکرد مهم پناه گیری صحیح و خروج اضطراری برای دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.

وی با بیان این که سعی می شود آموزش ها در مدارس استان در طول سال تحصیلی ادامه داشته باشد، افزود: در تمامی نواحی و مناطق استان نیز یک مدرسه به عنوان پایلوت انتخاب شده و مانور زلزله و ایمنی با همکاری دستگاه های مشارکت کننده با رویکرد جامعه محور برگزار می شود.

علیزاده گفت: در رویکرد جامعه محور ضمن ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان، تمهیداتی اندیشیده شد تا سطح آگاهی و آمادگی ساکنین محله های مجاور مدارس ایمن نیز ارتقا یابد و از ظرفیت این مدارس به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران در واحدهای همسایگی در سطح هر محله استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ادامه جلسه با اشاره به اهداف برگزاری مانور گفت: اجرای مانور زلزله در مدارس دانش و مهارت های لازم و صحیح را در دانش آموزان ایجاد کرده و می تواند منجر به عکس العمل صحیح در مقابله با زلزله واقعی در دانش آموزان شود.

طاهر علمی با تاکید بر کاربردی کردن آموخته ها گفت: آموزش و تمرین های عملی مکرر می تواند می تواند سرعت عمل را در دانش آموزان نهادینه کند‌.

وی ادامه داد: افزایش تاب آوری دانش آموزان خیلی مهم است و اجرای مانور زلزله باید بتواند تاب آوری را دانش آموزان بیشتر کند.

در ادامه جلسه نیز نماینده هریک از دستگاه های مشارکت کننده به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار