معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش:

مشاور، کسی است که اندیشه‌ساز و اندیشه‌خوان باشد

بهارستان یک(پانا)- معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، اندیشه‌سازی و اندیشه‌خوانی را از ویژگی‌های مهم مشاوران دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۳۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مشاور، کسی است که اندیشه‌ساز و اندیشه‌خوان باشد

نشست هم‌اندیشی مشاورین مدارس ناحیه یک بهارستان، با حضور حجت الاسلام حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام محمود نورپور امام جمعه بخش گلستان، آیت اصلانی مدیر، مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان و سایر همکاران فرهنگی در سالن شهید درهم‌پور برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام درودی به بیان مطالب تخصصی در حوزه مشاوره و روانشناسی پرداخت و به آفات عادت شناختی دانش‌آموزان، اشاره کرد.

وی همچنین تفکر، انفعال، ترس‌زدایی، ایجاد انگیزه و شناسایی مشکل را جزئی از راهکار‌‌های اصلی مشاوران مطرح کرد و افزود: مشاور به تنهایی نمی‌تواند موفق شود؛ بلکه لازم است تا مدیران مدارس و خانواده‌ها، هم‌سو با برنامه‌های تربیتی باشند؛ همچنین مشاور نیاز دارد به دانش‌آموز یادآور شود که وی دارای مقام پاک، و توانایی و استعدادهای زیادی است تا با استفاده از این روش، اعتماد به نفس دانش‌آموزان را افزایش دهد.

درودی ادامه داد: لازم است تا به حد زیادی، ارتباط‌گیری قوی باشد که اگر شخصی پیش مشاوری مراجعه کرد؛ هرگونه اتفاقات خیر و شر خود را به راحتی با او در میان بزارد؛ از این‌رو، مشخص می‌شود که مشاوره کار کسی است که اندیشه‌ساز و اندیشه‌خوان باشد.

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار