رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

تربیت در دوره کودکی مانند فونداسیون ساختمان است

زنجان (پانا) - رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت تربیت کودکان در کودکستان‌ها مانند انجام فونداسیون ساختمان است و هرچه متسحکم‌تر باشد نتیجه آن در دوره‌های بعدی تحصیلی مشاهده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۲۲۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تربیت در دوره کودکی مانند فونداسیون ساختمان است

مجتبی همتی‌فر امروز در همایش فعالان حوزه کودکستان‌های استان زنجان اظهار کرد: صحبت از کودکی فقط منحصر به یک دوره سنی نیست، بلکه دوره کودکی به اندازه‌ای اهمیت دارد که از آن به عنوان «دوره اساس» یاد می‌شود.

وی از دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی مانند فونداسیون ساختمان تعبیر کرد و افزود: همانطور که کیفیت و استحکام فونداسیون سبب استحکام بنا می‌شود، تربیت در دوره پیش‌دبستانی هم باید محکم باشد، چرا که بدون فونداسیون قوی، بقیه کارها نیز غیرممکن و ضعیف خواهد بود.

همتی‌فر خاطرنشان کرد: مربیان پیش‌دبستانی، کار حساس و سنگینی بر عهده دارند و به همین دلیل فعالیت‌ها باید با دقت انجام شود تا نتایج آن در دوران تحصیلی بعدی مشاهده شود.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی با تشکیل سازمان تعلیم و تربیت، یک گام در تربیت کودکان به جلو برداشت، گفت: فرصت طلایی این دوران را نباید صَرف اموری کنیم که نسبتی با این دوره ندارد.

وی ابراز کرد: طبق روایات و توصیه‌ها کودک تا ۷ سالگی باید کودکی کند؛ نه اینکه به دلیل رقابت و تفاخر بخواهیم آموزش‌های غیرضروری را به وی ارائه دهیم.

همتی‌فر با بیان اینکه اصل تربیت کودک بر عهده خانواده بوده و مربیان، مکمل تربیت هستند، تصریح کرد: مربیان باید به ارتقای سطح والدین در انجام وظایف پدری و مادری، کمک کنند.

وی ادامه داد: مربیان باید توجه داشته باشند که آن‌ها جایگزین والدین نیستند بلکه مکمل والدین هستند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه زیست‌بوم کودکی، گستردگی‌های زیادی دارد، گفت: کودکستان، بخشی از زیست‌بوم کودکی است اما بخشی از آن در کنار والدین است و حتی لالایی‌های کودکانه مادر هم بر روی تعلیم و تربیت آنها تاثیر می‌گذارد.

وی تاکید کرد: نسبت به خوراک محتوایی کودکان باید دغدغه‌مند و حساس باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار