کارخانه ۳۳۰۰ تنی سیمان تیس به بهره‌برداری رسید

تاکید مخبر بر بهبود رفاه اجتماعی مرزنشینان با اتکا به تولیدات صادرات‌محور

تهران (پانا) - کارخانه ۳۳۰۰ تنی سیمان تیس در استان سیستان و بلوچستان که در شهرستان راسک واقع شده است، ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۳۲۲۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید مخبر بر بهبود رفاه اجتماعی مرزنشینان با اتکا به تولیدات صادرات‌محور

محمد مخبر در سفر به استان سیستان و بلوچستان و با حضور در کارخانه سیمان تیس واقع در شهرستان راسک که با همراهی استاندار و جمعی از مقامات ارشد محلی انجام شد، از بخش های مختلف این کارخانه بازدید کرد و با توضیحات مدیرعامل این مجتمع صنعتی در جریان روند تولید این مجموعه قرار گرفت.

همچنین مخبر در حاشیه مراسم افتتاح و بازدید از کارخانه ۳۳۰۰ تنی سیمان تیس چابهار در جمع خبرنگاران پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان را از اهداف این سفر برشمرد و با اشاره به افتتاح کارخانه سیمان تیس تاکید کرد: افتتاح این مجتمع صنعتی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان، ظرفیتی مناسب و خوب برای صادرات به کشورهای منطقه ایجاد کرده است.

معاون اول رئیس جمهوری با قدردانی از دست اندرکاران و مدیران این کارخانه برای راه اندازی و اشتغالزایی برای مردم این منطقه و محرومیت زدایی از چهره جنوب استان تصریح کرد: این کارخانه می‌تواند نمونه ای برای سایر نقاط باشد؛ چرا که با افتتاحش می‌توان استان های مرزی و مرزنشینان را با تولیدات صادرات محور به نقطه مطلوب تری به لحاظ رفاه اجتماعی برسانیم.

مخبر همچنین به افتتاح قطعه ۱ خط راه آهن چابهار به زاهدان در این سفر اشاره کرد و گفت: سه قطعه دیگر از این خط ریلی به نقاط مطلوب رسیده است که طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

وی افزود: خطوط ریلی در کشور پهناور ایران حایز اهمیت اساسی است و توسعه خطوط ریلی بویژه پرسرعت از راهبردهای جدی دولت سیزدهم است چراکه بحث ترانزیت از مزیت های کشور است که با تکمیل و توسعه خطوط ریلی می توان همسایگان شمالی را به آب های جنوب کشور متصل کرد و از نظر زمانی و اقتصادی برای کشورهای منطقه صرفه بالایی دارد.

کارخانه ۳۳۰۰ تنی سیمان تیس با هدف تسریع در تحول منطقه جنوب کشور و اشتغالزایی و محرومیت زدایی از چهره این بخش کشور با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و در شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان احداث شده است که با ظرفیت تولیدی ۳۳۰۰ تنی کلینکر در روز و ۱ میلیون تن سیمان در سال برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغالزایی بوجود آورده است.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین واحد تولید سیمان در استان شناخته می شود که با توجه به موقعیت جغرافیایی و همجواری استان سیستان و بلوچستان با کشورهای شرقی و حاشیه خلیج فارس قابلیت صادرات به این کشورها را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار