در نشست خبری نمایشگاه کتاب قم عنوان شد

تسهیلات ویژه برای بازدید دانش‌آموزان قمی از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس

قم(پانا)- ارائه تسهیلات ویژه برای بازدید دانش‌آموزان از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در نشست خبری تشریح برنامه‌های این نمایشگاه مورد تاکید قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۲۲۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تسهیلات ویژه برای بازدید دانش‌آموزان قمی از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس

نشست خبری تشریح برنامه های نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در سالن جلسات ساختمان شهید آیت الله سعیدی قم برگزار شد.
سردار مهدی کبیری پور، جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) طی سخنانی در این نشست با اشاره به برنامه های ستاد ملی کنگره شهدای قم اظهار داشت: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در آستانه برگزاری کنگره و در راستای ترویج روحیه کتابخوانی و فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود.
وی افزود: تقریظ هایی که رهبر معظم انقلاب طی سال های اخیر انجام داده اند، کمک بسیاری به نشر آثار دفاع مقدس و افزایش سرانه مطالعه کرده است.
کبیری پور با اشاره به سابقه برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار از سال ۸۹ در استان اصفهان شروع به کار کرد و در دوازده سال گذشته در شهرهایی چون مشهد، تهران، تبریز، شیراز و بندرعباس دایر بوده و امسال در قم برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح ملی یک سری ملاک ها و استاندارد هایی دارد و مسئولان اجرایی از تهران طی بازدید از مکانهای مختلفی در استان قم درمورد مجتمع امام خمینی(ره)نظر مثبت داشته و تایید کردند.
جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: کلیت کار برگزاری نمایشگاه کتاب با سپاه استان قم و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با همکاری وزارت ارشاد و خانه کتاب و ادبیات می باشد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که با مطالعه کتاب دفاع مقدس زوایای مهمی از دفاع مقدس بازگو می شود که شاید در جاهای دیگر به آن پرداخته نشده است، عنوان کرد: این نمایشگاه می تواند برای آشنایی مردم با آموزه های دفاع مقدس بسیار مفید باشد و ناشران دفاع مقدس سالی یک بار دور هم جمع می شوند و نقاط ضعف برای دوره های بعدی نیز شناسایی خواهد شد.
در ادامه، امیر جعفری معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم گفت: این نمایشگاه از ۱۹ الی ۲۷ آبان ماه در مجتمع امام خمینی(ره) صبح از ساعت ۹ الی ۱۲ و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۶ الی ۲۱ با حضور۹۰ ناشر در ۱۲۰ غرفه برگزار می شود.
وی ادامه داد: کتاب هایی با محوریت تاریخ شفاهی، پژوهش دفاع مقدس، خاطرات فرماندهان دفاع مقدس و برای سنین های مختلف با موضوعات عملیات دفاع مقدس، نقش زنان و دانش آموزان، خاطرات رزمندگان و رهنمودهای رهبری به همراه ۹ نشست تخصصی با موضوعات چالش ها، فرصت ها و .. برگزار می شود.
جعفری گفت: افتتاحیه نمایشگاه ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه ۱۹ آبان با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و معاونین وزارت ارشاد برگزار خواهد بود و همچنین اختتامیه روز جمعه ۲۷ آبان برگزار می شود.
وی افزود: رونمایی از ۲۰ مورد کتاب جدید پیش بینی شده و چند غرفه نیز جهت آثار تقریظ شده و نهضت ترجمه آثار در نظر گرفته شده است.
معاون هماهنگ کننده سپاه قم با اشاره به تخفیفات نمایشگاه گفت: دو نوع تخفیف داریم، یک بخش بن های کتابی است که خود ناشران و غرفه‌داران عرضه می کنند و دوم بن کارتی ویژه اقشار خاص چون دانش آموزان و طلاب و دانشجویان در حاشیه نمایشگاه ارائه می شود و همچنان دنبال جذب اعتبار هستیم تا میزان و تعداد تخفیفات را افزایش دهیم.
وی گفت: برنامه های جمعی در رابطه با مهدویت، نقاشی، لوازم التحریر ایرانی اسلامی، عکاسی، عکاسی با شهدا، کودک و غیره در حاشیه کتابخوانی در نظر گرفته شده است.
جعفری تاکید کرد: با توجه به گرانی کاغذ و کتاب این نمایشگاه امتیازات بسیاری دارد که مردم می توانند استفاده کنند و این استفاده مرهون تلاش های اصحاب رسانه و معرفی نمایشگاه توسط آنها به مردم می باشد و برگزاری اینگونه برنامه ها باعث بالا رفتن سطح فرهنگی شهروندان و هم استانی ها می شود.
معاون هماهنگ کننده سپاه قم گفت: فعالیت غرفه کتاب های مقاومت بین المللی نیز از بخش های نمایشگاه است و در جلساتی با شهرداری در نظر گرفته شده است تا اتوبوس هایی با ۵۰ درصد تخفیف جهت استفاده مدارس آماده باشد؛ مهمترین هدف ما این است که دست یک دانش آموز را در دست یک شهید بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار