با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان انجام شد؛

افتتاح کارگاه آموزشی رشته نان، شیرینی و شکلات در همدان

همدان (پانا) - برای اولین بار در استان همدان، کارگاه تخصصی رشته نان، شیرینی و شکلات در هنرستان دخترانه ام البنین(س) ناحیه یک همدان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح کارگاه آموزشی رشته نان، شیرینی و شکلات در همدان

محمود نقوی در آیین افتتاح رشته نان، شیرینی و شکلات که با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و بخش خصوصی در هنرستان دخترانه ام‌البنین(س) ناحیه۱ همدان برگزار شد، اظهار کرد: امیدوار هستیم با همت دوستان و همکاری شرکت ها، توسعه این رشته را در تمام هنرستان های مناطق استان داشته باشیم.

نقوی افزود: یکی از اصلی ترین دغدغه های ما آموزش نیروی انسانی است، بیشتر مشکلات از عدم آگاهی شغلی است و این رسالت ماست که باید دانش آموزان را به سمت این رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش سوق دهیم.

وی گفت: متناسب سازی آموزش ها با نیاز بازار در راستای سیاست آموزش و پرورش و اولویت اصلی، مهارت آموزی و کارآفرینی است. در این زمینه حضور خیّرین در امر مهارت آموزی مصداق دقیق یک کار خوب است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: هنرستان ها باید به سمت بازدهی در فعالیت های اقتصادی و نیروی انسانی آماده به کار پیش روند تا آموزش همراه با اشتغال و تولید شکل عملی به خود بگیرد و بنیه اقتصادی کشور را بیش ازپیش محکم سازد.

وی گفت: هنرجویان این رشته علاوه بر داشتن دروس عمومی و پایه، دارای دروس مهارتی متنوعی هستند که اصول و مبانی لازم را برای کسب مهارت های تخصصی مربوطه کسب می کنند و هدف از رشته نان، شیرینی و شکلات تربیت نیروی انسانی است که بتواند قسمتی از نیازهای هرم شغلی صنعت را در بخش نیروی کار ماهر تامین کند و کمبود محسوسی را که در این زمینه وجود دارد، جبران کند.

نقوی در ادامه تصریح کرد: دلیل اینکه بسیاری از رشته‌ها باید به سمت هنرستان و کار و دانش برود این است که دانش آموزان تخصص پیدا کنند و بتوانند کارآفرین باشند.

وی افزود: دانش آموزان باید در کنار درس و آموزش باید تخصصی داشته باشند تا بتوانند درآمدزایی کنند.

گفتنی است؛ با افتتاح این رشته در بالاترین سطح کیفی، سالانه برای تعدادی از دانش آموزان به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار