آمادگی وزارت صمت برای تحویل ۱۰ هزار خودرو به جانبازان

تهران (پانا) - فرماندار تالش از تولید حدود ۱۳۰ هزار تن کیوی و افزایش افزون بر ۵۰ درصدی صادرات این محصول از این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی وزارت صمت برای تحویل ۱۰ هزار خودرو به جانبازان

به گزارش ایرنا، کیا عاشوری در جلسه بررسی تولید و صادرات کیوی با حضور جمعی از کیوی‌کاران و صاحبان سردخانه‌های تالش گفت: این شهرستان سال گذشته تا ۱۵ آبان ۱۰ هزار تن صادارت محصول کیوی داشت که این میزان در سال جاری به ۱۶ هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ایران رتبه چهارم تولید کیوی را در جهان دارد، افزود: تالش رتبه اول در استان گیلان را در این زمینه داراست و از نقش محوری در تولید این محصول برخوردار می‌باشد که بر همین اساس مستلزم حمایت همه جانبه مسئولان استانی و کشوری است.

فرماندار تالش با تاکید بر لزوم جلوگیری از متضرر شدن باغداران در فروش محصول کیوی بیان کرد: با توجه به وجود ظرفیت مناسب سردخانه‌ها در این شهرستان برای میوه کیوی، کشاورزان مشکلی در تولید و حفظ این محصول نخواهند داشت.

وی همراهی سردخانه‌داران در حفظ محصولات کشاورزان و باغداران را خواستار شد و اضافه کرد: انتظار می‌رود صاحبان ۴۴ واحد سردخانه شهرستان تالش با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن، نهایت همکاری را در حفظ این محصول ارزشمند داشته باشند.

عاشوری عنوان کرد: شهرستان تالش با وجود چهار هزار و ۵۰۰ هکتار باغ کیوی و ایجاد زمینه اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با تولید این محصول، نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد.

حدود ۲۰ هکتار اراضی زراعی و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه در شهرستان تالش وجود دارد.

شهرستان تالش با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر در غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۱۰ کیلومتری رشت واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار