مدیر حوزه‌های علمیه:

آموزش و پرورش با «ذهن‌خوانی» وجود دانش‌آموزان را اکتشاف کند

قم(پانا)- مدیرحوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد آموزش و پرورش باید به نوعی ذهن‌خوانی دانش‌آموز را پیش بگیرد و در وجود آنان اکتشاف کند.

کد مطلب: ۱۳۲۱۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش با «ذهن‌خوانی» وجود دانش‌آموزان را اکتشاف کند

آیت‌الله علی‌رضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور عصر امروز طی سخنانی در دیدار با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: آموزش و پرورش جایگاه رفیعی در کشور دارد و در طول این ۴۳ سال اقدامات موثری انجام داده است.

وی افزود: امروزه در جنگ ترکیبی به سر می‌بریم و با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش باید در این جنگ ایستادگی کنیم‌.

اعرافی گفت: تا به امروز سرمایه‌گذاری و توجه ما به آموزش و پرورش ناقص بوده است و نتوانسته‌ایم عظمت این مجموعه مهم را بشناسیم و از نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان غافل بوده‌ایم.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به نوعی ذهن‌خوانی دانش‌آموز را پیش بگیرد و در وجود آنان اکتشاف کند؛ آموزش و پرورش ما وظیفه دارد راه درست معرفتی را به دانش‌آموزان نشان دهد و مراقب آن‌ها در این جنگ ترکیبی و شناختی باشد.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: عقاید و خط فکری دانش‌آموزان ما امروزه به توجه به توطئه‌های دشمن تغییر پیدا کرده و آسیب دیده‌ است؛ آن چیزی که آرمان ما بود و بر اساس آن امام خمینی(ره) انقلاب کرد امروزه کمتر در فکر برخی دانش‌آموزان دیده می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر این موج منفی تغییر فکری دانش‌آموزانمان را کنترل و با آن مقابله نکنیم قطعا در آینده مشکلات بسیاری رخ خواهد داد؛ تدابیری که تا امروز دیده شده کافی نیست و دستگاه‌های مربوطه مانند آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با کمک هم تدابیر لازم را اندیشه کنند تا مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: نظام مدیریت مدارس نیازمند این است که با ترکیب نیروی موثر باسابقه و جوان انقلابی بازسازی انجام شود تا خروجی کار نسبت به گذشته از نظر کیفی و کمی افزایش یابد؛ درخواستی که از آموزش و پرورش دارم این است که توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

آیت‌الله اعرافی در ادامه گفت: زیرساخت‌های علمی آموزش و پرورش کشور باید تقویت شود؛ حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها ظرفیت خوبی در نظریه‌پردازی دارند و موتور محرک این موضوع باید درون آموزش و پرورش راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: تربیت نیازمند شور اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و سایر موارد دارد؛ ابزاری که در سالیان گذشته از آن‌ها استفاده می‌شد درحال حاضر دیگر نتیجه موثری ندارد و باید به فکر استفاده از ابزار دیگر باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: برای مثال سرود سلام فرمانده به عنوان یک فعالیت فرهنگی با توجه به این‌که به ابزار شعر متوسل شده بود خروجی بسیار خوبی داشت و شاهد این هستیم که در چند وقت اخیر در نقاط مختلف کشور چه اتفاقات خوب و تجمعات خوبی با خواندن این سرود انجام می‌شود.

آیت‌الله اعرافی تاکید کرد: شعر، ادبیات و نمایش و... مواردی هستند که اگر از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم شاهد تولید آثار فرهنگی و انقلابی موثر خواهیم بود.

وی گفت: در طرح امین من بارها به مدیران آموزش و پروش استانی تاکید کرده‌ام که مطالبات خود را نسبت به طلاب شرکت‌کننده در این طرح افزایش دهید و راه را برای آن‌ها سخت‌تر کنید تا افرادی شرکت‌کننده در سطح بالایی باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار