دبیر علمی جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا مطرح کرد؛

کسب 13 مدال رنگارنگ جهانی توسط دانش‌آموزان ایرانی در روز دانش‌آموز

تهران (پانا) - دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا با اشاره به دستیابی ایران به 13 مدال رنگارنگ از مسابقات علوم و اختراعات جهانی ۲۰۲۲ که به میزبانی کشور اندونزی برگزار شد، گفت دانش‌آموزان ایرانی در این مسابقات موفق به کسب ۴ مدال طلا، 7 مدال نقره و 2 مدال برنز شدند.

کد مطلب: ۱۳۲۱۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب 13 مدال رنگارنگ جهانی توسط دانش‌آموزان ایرانی در روز دانش‌آموز

مهدی رشیدی جهان درباره مسابقات علوم و اختراعات جهانی ۲۰۲۲ که به میزبانی کشور اندونزی در تاریخ 2 تا 5 نوامبر (10 تا 14 آبان‌‌) برگزار شد، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات که حضور 570 تیم از 32 کشور را همراه داشت، تیم ایران همزمان با روز دانش‌آموز (13 آبان) در مجموع صاحب 13 مدال رنگارنگ و کسب جایزه ویژه این مسابقات شد.

وی افزود: ۴ تیم به‌صورت حضوری و ۹ تیم به‌صورت غیر حضوری از برگزیدگان هفتمین جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا که با حضور 2400 تیم از 8 کشور جهان در شهریور‌ امسال برگزار شد به مسابقات علوم و اختراعات جهانی ۲۰۲۲ اندونزی اعزام شدند که به ترتیب دانش‌آموزان ایرانی ۴ مدال طلا، 7 مدال نقره و 2 مدال برنز کسب کردند و همچنین دانش‌آموزان ایرانی در این مسابقات موفق به کسب جوایز ویژه مسابقات نیز شدند.

دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا ادامه داد: تیم‌های حضوری ایران شامل تیم، پریا کدخدایی در رشته شیمی - نانو و تیم متشکل از مهربد بنی عامریان و آروین یعقوبی در رشته فنی مهندسی و الکترونیک صاحب مدال طلا و تیم متشکل از حسن کاکانژادی و کوشا رستمی در رشته علوم کامپیوتر مدال نقره را تصاحب کردند.

رشیدی جهان با یادآوری برگزاری هشتمین دوره جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا به ‌صورت بین‌المللی در اردیبهشت ۱۴۰۲، اظهار داشت: در حاشیه مسابقات علوم و اختراعات جهانی ۲۰۲۲ اندونزی، از طرف جشنواره بین‌المللی ابن سینا جوایز ویژه‌ای به 3 تیم برگزیده خارجی دوره هفتم جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا شامل رومانی، اندونزی و بنگلادش اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار