به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان و روز دانش آموز؛

نمایشگاه گروهی عکس و کاریکاتور حقوق بشر آمریکایی برگزار شد

تهدان(پانا) - به مناسبت روز سیزدهم آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، نمایشگاه گروهی مجازی عکس و کاریکاتور با عنوان حقوق بشر آمریکایی ۱۲ آبان ماه در فضای مجازی منتشر و برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه گروهی عکس و کاریکاتور حقوق بشر آمریکایی برگزار شد

فرهنگسرای اخلاق، از ۱۲ آبان ماه در راستای هفته نوجوان و روز ۱۳ آبان، نمایشگاه گروهی مجازی عکس و کاریکاتور را با عنوان حقوق بشر آمریکایی و با هدف بازخوانی و افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی در فضای مجازی منتشر و برگزار کرده است.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، نمایشگاهی از آثار عکاسان و کاریکاتوریست های جهان با موضوع حقوق بشر آمریکایی در قالب فتوکلیپ، از ۱۲ آبان ماه در صفحه مجازی کلک خیال بارگزاری و منتشر شده است. در نمایشگاه کاریکاتور «حقوق بشر آمریکایی»، ۱۹ اثر با همین محوریت به نمایش درآمده است. این آثار عمدتا از کاریکاتورهایی است که در جشنواره‌های سنوات گذشته توسط خانه کاریکاتور تولید شده و در بین آن آثاری از کاریکاتوریست‌های بین‌المللی نیز دیده می‌شود.

هنر کاریکاتور به دلیل ماهیت خاصی که دارد و بهره‌مندی از ویژگی طنز، به خوبی می‌تواند افشاگر جنایات آمریکا و نقض آشکار حقوق بشر از سوی او و هم‌ پیمانانش باشد. از این روی، در نمایشگاه کاریکاتور حقوق بشر آمریکایی، ۱۹ اثر با همین محوریت به نمایش درآمده است. این آثار عمدتا از کاریکاتورهایی است که در جشنواره‌های سال‌های گذشته توسط خانه کاریکاتور تولید شده و در بین آن آثاری از کاریکاتوریست‌های بین‌المللی نیز دیده می‌شود.

بر اساس این گزارش، فلسفه اصلی این جشنواره بر اساس سخنان رهبر انقلاب، به یادگیری و اطلاع مردم از حقوق بشر آمریکایی، است. این جشنواره هنری، مربوط به حقوق بین المللی و عکس العمل فرهنگی به مصادیق نقض حقوق بشر آمریکایی است. این جشنواره با تفاوت هایی نسبت به سال گذشته برگزار می شود که مهم ترین بخش این جشنواره، پستر و کاریکاتور است که دو گرایش علمی و هنری اجرا می شود.

دانش آموز خبرنگار پانا: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار