سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت:

پیروز باید در شرایط طبیعی قرار گیرد تا جنگنده شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان محیط زیست گفت‌ از آنجایی که پیروز دست‌پروده انسان است، باید در شرایط طبیعی قرار گیرد تا جنگنده و درنده شود.

کد مطلب: ۱۳۲۰۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
پیروز باید در شرایط طبیعی قرار گیرد تا جنگنده شود

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پیروز، توله یوزپلنگ ایرانی، اظهار کرد: وضعیت پیروز خوشبختانه وضعیت مناسبی است‌. این یوز باید جنگنده شود بتوانیم در منطقه توران آن را رها کنیم. از آنجایی که این توله یوز دست‌پروده انسان است، باید در شرایط طبیعی قرار گیرد تا درنده شود.

وی افزود: با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه داشته‌ایم تا تمامی معابری که در آن حیات وحش وجود دارد، توری‌کشی شود و هم معابری که باید برای حیات وحش کارش انجام شود، در دستور کار قرار گیرد و نمونه عینی آن هم در منطقه توران است که در حال اجرایی شدن است. برای حیات وحش کشور در شرایط خشکسالی تامین علوفه با مشکل مواجه می‌شود که در مناطق مسکونی ما برای اولین‌بار بیمه خسارت را مصوب کردیم که باغ‌ها و اراضی مردم که در نتیجه حضور حیات وحش خسارت می‌بیند کاملاً این خسارت به آنان پرداخت شود.

رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: در مورد امید، تک‌ درنایی که از سیبری آمده است نیز شاهد بودید که به تالاب انزلی می‌رود و می‌آید. در حال رایزنی با کشورهایی هستیم که جفت آن را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار