در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

کانون پرورش فکری؛ از اجرایی‌شدن طرح «کانون مدرسه» در طول سال تحصیلی تا تعامل با وزارت ارشاد

تهران (پانا) - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد دست هر کسی در جمهوری اسلامی ایران برای حوزه کودک و نوجوان قدمی بردارد را می‌بوسد و کانون نگاه رقابتی با هیچ نهاد فرهنگی خصوصی و دولتی نخواهد داشت و از این بابت هر کسی کاری انجام دهد مورد تقدیر است.

کد مطلب: ۱۳۱۹۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کانون پرورش فکری؛ از اجرایی‌شدن طرح «کانون مدرسه» در طول سال تحصیلی تا تعامل با وزارت ارشاد

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با پانا درباره طرح «کانون مدرسه» توضیح داد: «طرح «کانون مدرسه» طرحی است که مطالعاتش صورت پذیرفته است و به منظور استفاده دانش آموزان ایران اسلامی از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیش از چندین نوع فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری که قصه‌گویی، گرافیک، طراحی، نقاشی، ایده‌پردازی و ... شامل می‌شود.»

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری معاونت پرورشی و آموزش ابتدایی آموزش و پرورش و سازمان برنامه‌ریزی کتب درسی اجرایی می‌شود، گفت: «کانون پرورش در جایی قرار می‌گیرد که پیرامونش مدارس مختلف جای می‌گیرند که باید خدمات به این مدارس ارائه شود؛ بخشی از این خدمات در داخل مدرسه است که شامل قصه‌گویی مربیان کانون در مدارس، ارسال کتاب به مدارس و ... است و از طرفی مدرسه در قالب سفرهای تربیتی، دانش آموزان را به کانون پرورش می‌آورد تا دانش آموزان یک روز در کانون حضور خواهند داشت که با کانون و فعالیت‌هایش آشنا شوند و این رویه در طول سال تحصیلی اجرایی خواهد شد.»

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین درباره تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای راه اندازی کتابخانه‌های عمومی برای کودکان و نوجوانان نیز بیان کرد: «منتظر هستیم که جلسه‌ای با مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بگذاریم. هر کسی در جمهوری اسلامی ایران برای حوزه کودک و نوجوان قدمی بردارد دستش را می‌بوسیم و نگاه رقابتی نخواهیم داشت و از این بابت هر کسی کاری انجام دهد مورد تقدیر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار