بهارلو در آئین افتتاحیه ساختمان آموزشی دبستان اندیشه:

خیرین مدرسه‌ساز از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند

تهران(پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران، خیرین مدرسه‌ساز را یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی کشور دانست و با توجه به نقش خیرین در ایجاد شادابی و نشاط میان جامعه دانش‌آموزی، عملکرد مجمع خیرین مدرسه‌ساز را به عنوان یک نظام الگویی تربیتی و تعالی مسیر انسان‌ها برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
خیرین مدرسه‌ساز از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند

محسن بهارلو؛ معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهر تهران، با ذکر این نکته که خیرین می توانند به نشاط و شادابی دانش آموزان کمک کنند، اظهار کرد: «خیرین بازوان توانمند آموزش وپرورش هستند. نگاه ما، نگاه فرهنگ سازی است و خیرین می توانند با استفاده از ظرفیت مدیران مدارس، علاوه بر کمک در امر مدرسه سازی؛ در خصوص کمک به دانش آموزان بی بضاعت نیز فعال باشند. با ظرفیتی که در جمع خیرین مشاهده می‌شود، می‌توان در روند مدرسه سازی و ایجاد فضای آموزشی به مناطق محروم و کمتر برخوردار اهمیت بیشتری داد.»

وی با بیان اینکه سفره احسان خیرین مدرسه‌ساز در سراسر کشور گسترده است، تصریح کرد: «نیکوکارانی که به عنوان معماران فرهنگی جامعه، با درک درست از جایگاه نظام آموزش و پرورش، نشان پر افتخار خیرمدرسه ساز را برسینه دارند و با بذل مال و داشته‌های خود دغدغه‌مند فردای کودکان ایران زمین اند، خوب می‌دانند تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان‌ واجد چه جایگاهی است و چه نقشی سترگ در پیشرفت همه جانبه جوامع دارد.»

بهارلو در خصوص نقش خیرین در آینده دانش آموزان خاطرنشان کرد: «مدرسه، مهم ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت هویت ملی و دینی آنها است. از این رو خیرین مدرسه ساز، نقش بسیار مهمی در پیشرفت و ساختن آینده کشور ایفا می‌کنند. گنجینه وجود خیرین و نیک اندیشان، ذخیره پربار و ارزشمندی در آموزش و پرورش است که حقیقتاً برکات زیادی برای نظام تعلیم و تربیت و کشور ما داشته است. انفاق خیرین مدرسه ساز در حوزه تعلیم و تربیت در زمره ارزشمندترین صدقات برای خیرین و خانواده‌های نیکوکار آنهاست.»

وی اولین گام و پیش‌زمینه تحقق عدالت تربیتی را وجود مدرسه استاندارد دانست و بیان کرد: «خیّرین همواره در این مسیر در کنار آموزش‌ و پرورش قرار دارند. آموزش‌ و پرورش باید از ظرفیت خیرین در تمامی ارکان نظام تعلیم ‌و تربیت استفاده کند و امید است در سایر حوزه‌ها نیز شاهد حضور پررنگ خیرین باشیم. حاکمیت، رسانه، خانواده و سازمان‌های مردم‌نهاد، ارکان اصلی نظام تعلیم‌وتربیت هستند و جامعه خیرین مدرسه‌ساز از جمله سازمان‌های مردمی است که همواره در کنار آموزش‌ و پرورش بوده است.»

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع با اشاره به ارزش کار خیرین در جامعه گفت: «این کار از هر منظر قابل تقدیر است. از نظر معنوی، خیرین مورد لطف و عنایت خداوند هستند و از نظر انسانی، قلب‌های رئوف و دست‌های گرم و مهربان آن ها، عشق به کشور و آینده کشور را در جای جای این سرزمین زنده کرده است. کار خیرین از این منظر که مدرسه می‌سازند، بسیار قابل توجه است و از این جهت که در کنار ساخت مدارس، فرهنگ انفاق را در جامعه ساری و جاری می‌کنند، بسیار با ارزش‌تر است.»

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع در پایان عنوان کرد: «تلاش دستگاه تعلیم و تربیت، عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران و امکان تحصیل آسان برای تمام دانش‌آموزان عزیزمان در اقصی نقاط این سرزمین است، که به یُمن حضور خیرین نیک اندیش در کنار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به حمدالله این امکان میسر شده است و تا رسیدن به شرایط مطلوب تحصیل کودکان و نوجوانان کشورمان این راه همچنان ادامه خواهد داشت.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار